Rapport från Kimpese

 

 

Dawidsson rapporterar från Kimpese:

 

Hoppas ni har det bra. Livet i Kimpese är bra. Det är lungt, varmt och härliga mäniskor.

Jag har blivit fantastiskt väl mottagen och har nu varit här en av tre veckor.

Arbetet på fotbollsskolan går bra och skorna ni skänkt kommer börja användas nästa vecka. Tack från alla här på CFS Gothia Kimpese.

 

 

 

Jag har länge gått med en gnagande undran inombords. En fråga som jag inte lyckats få något svar på och som blivit lika aktuell varje gång jag umgåtts, på och utanför planen, med Donsö IS's målfarligaste och kanske viktigaste spelare.

Vem skall kunna ersätta Magnus Fhager när han slutar? Jag har funderat och funderat men inte kommit på någon som kan fylla ut tröja nr:11 lika bra som han. Tills idag!!!

 

Kära vänner, jag har idag överlämnat vårt gamla matchställ till "mitt" Old-boys lag i Kimpese. Lyckan var fullkomlig och att jag dessutom gjorde två mål i matchen som slutade 6-1 till oss gjorde inte saken sämre. I vårt lag spelar bl.a Escobar som verkligen fyller ut tröja nummer 11 :-) (samt shortsen). Ser ni bilden?

 

Magnus Fhager?
 
Escobar? Lite för bening eller?
 

Jag står på hans vänstra sida på lagfotot. Tyvärr måste jag säga att den enda likheten mella Magnus och Escobar är hur de fyller ut tröjan. Jag får fortsätta fundera kring vem som i framtiden skall kunna ersätta "MFD".

 

Är detta det nya "DIS-international" tro?
 
 
Vi tackar Dawidsson för dessa fina uppdateringar .
 
 
/ Spaghetti
 
 

Kommentarer
Postat av: nr11

Ja vad säger man.
Snack om att fylla ut.
Bra att veta dock att man fortfarande vid min ringa ålder kan "växa" som fotbollsspelare och förhoppningsvis leverera.

2014-01-28 @ 15:44:24
Postat av: Nr.5

:-)
Längtar efter er nu. Kommer hem om 10 dagar.
Kram

2014-01-29 @ 22:09:30
Postat av: Anton

Underbar ryggtavla på elvan!

2014-02-02 @ 11:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0