Iniestas reflektioner: En månad efter höftoperationen

 
Ja, då har man kommit en liten bit på vägen efter min höftoperation för fyra veckor sedan. Kryckor samt alla dessa tabletter är äntligen avklarade samt att rehab har kunnat trappas upp till viss del. För er som inte vet vad som har skett så har jag genomgått en höftoperation (båda höfterna) eftersom jag har lidit av extra skelettpålagringar/brosk på höftkulorna som har påverkat min rörlighet och främst visat sig orsaka problem vid sprint, skott, när nedre delen av magen arbetar samt vid promenader och detta har varit väldigt irriterande i perioder, man har liksom aldrig känt sig riktigt "fit" eller hel trots att man spelade alla matcher förra säsongen.
Läkaren som opererade var Leif Svärd som är ledande inom denna typ av operation och detta skedde på IFK-kliniken nära Sahlgrenska. Måste ge en eloge till dem, de var mycket proffsiga.
 
Leffe
 
Detta med rehab då´rå. Det är ju inte jättekul, det är det inte, just nu är det mycket pilatesbollar och ett och annat gummiband. Min sjukgymnast är ju DIS egna sjukgymnast för i år, Jan Andblad som ser till att jag sköter mig på rätt sätt. Jag träffar Jan en gång i veckan för att kolla status samt få nya övningar för att långsamt kunna trappa upp träningen. Det är bara att bita i det sura äpplet och köra på. Gråta kan man göra en annan dag.
 
Annat löst folk som har gjort denna operation (som jag känner till):
 
-Gustav Svensson
-Hannes Stiller
-Mikael Lustig (en vecka innan mig)
-Joel Allansson
-Robin Söder (tror jag)
-Andreas Karlsson, ishockey (fd Indians och HV71)
-Jonas Colting (tidigare världsmästare i triathlon)
-A-Rod
-Theo Walcott
-Tyson Gay
-Olle & Petter B
-Ketty Jansson
 
En sådan här binda fick man på båda sidor
 
Bilden nedan visar före samt efter operation. Jag hade skelettpålagringar enligt markerat område i Bild D som genom operation skalades bort så att resultatet blev som i Bild A, alltså ökad rörlighet i höfterna.
 
D = Före A = Efter
 
--------------------------------------------------------------------------
 
Men nog om mig nu, hade varit intressant att veta hur det går för er, gubbar? Får Tobbe några sedvanliga ADHD-ryck fortfarande? Dibblar Robban i kvadden? Har Dawidsson åsikter kring taktik och träningsupplägg? Har Johan kommit igång? 
 
Legitimerad kvadd-Hitler
 
Får faktiskt inte veta så mycket här på kontoret, Pyttis fräser bara om att jag borde visa mig oftare trots skada.  
 
Gud, vad man längtar efter Nordövallen nu.
 
Väl mött.
 
/Iniesta

Kommentarer
Postat av: Dawidsson

:-)
Skall träffa gänget ikväll för första gången på 4 veckor (är med på matchen). Skall bli kul att höra hur Jonas vill att vi spelar. Brukar jag ha synpunkter på taktik och träningsupplägg?
Anton, när tror Jan att du kan vara tillbaks på planen?
Kram

2014-02-12 @ 12:30:14
Postat av: Anton

Yo Dawido,

Nja, du är väl aldrig utan synpunkter? :-)

I Juni om allt går bra och inga bakslag.

Puss.

2014-02-12 @ 13:00:29
Postat av: Dawidsson

:-)

2014-02-13 @ 09:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0