Fantastiskt tråkiga nyheter

 
Följande stod att läsa på FCF-bloggen:
 

"Efter fem års bloggande i stort sett året runt har jag de senaste veckorna dels haft en del tekniskt strul men också känt mig omotiverad till att blogga. Några av er tror kanske att det beror på vår kräftgång i serien, men det har det inte. Det handlar om tid, trötthet och en avsaknad av glädje att blogga.

 

Min förhoppning har under en längre tid varit att tjäna tillräckligt med pengar för att gå ner en dag i veckan på mitt vanliga jobb. Det har inte blivit så, en lösning var på gång men löste sig inte hela vägen. Efter kontakt med ekonomer som har koll på läget så kom vi fram till att jag behöver ha in 10000:- i månaden för att efter skatt lösa en dag i veckan cirkus. I och med att skatten är som den är. Det har inte ens varit nära det.

 

Men att blogga utöver jobb, familj, husbygge och den egna fotbollen har framförallt i år varit ganska segt. Och just nu har jag inget sug att skriva något alls, detta trots att årets mest brandskattade trupp skall möta min moderklubb Väster på lördag. Jag kommer försöka hålla i bloggen våren ut men sen är det nog över även om jag varnat för det innan och ändå tuggat på. Men motivationen och orken är som bortblåst. Och det handlar ju om att jag inte orkar göra detta utöver det jag redan gör och inte att jag tappat kärleken till lokalfotbollen.

 

Det finns tre alternativ från och med i höst.

 

1. Vips så dyker det upp så pass många annonsörer som gör att jag kan gå ner i tjänst efter sommaren.

 

2. Jag bygger om delar av sidan så man får som en plustjänst. Det bygger ju på att man kan läsa delar av innehållet men skall man få tillgång till allt får man betala en summa per månad t.ex. Det kommer ju kosta några kronor för genomförandet och bygger i så fall på att inte alla håller på att delar lösenord med varandra för då tappar det lite poängen. Jag hade för några år sedan en omröstning om just detta och nu kommer en liknande igen för att få besked om det kan vara ett alternativ. Bör i så fall hamna på mellan 30-50 cash i månaden.

 

3. Bloggen läggs ner, avvecklas i vår och slutar verka i höst.


Lite beroende på hur det slutar. Jag vill tacka alla er som läst bloggen under alla år, tackar för alla uppmuntrande sms, mail, kommentarer och samtal jag fått. Även till er som haft synpunkter som jag inte alltid jublat över, tack för engagemanget!

 

Förhoppningsvis finns bloggen i höst. Annars skall jag avsluta snyggt i vår!

 

///Dalla"

 

------------------------------------------

 

Riktigt tråkigt men också ganska väntat. Dock är en sak säker, lokalfotbollen kommer att tappa rejält om bloggen läggs ner. Fy vad tråkigt att inte kunna gå in och checka läget i "våra" serier om det nu blir som så att bloggen avvecklas i år.

 

Önskar en fin kille som Dalla något bättre än detta. Hur ser ni på saken? Hade ni kunnat tänka er att lägga en liten slant till hans blogg?

 

Dalla - gó gubbe av rang
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0