The African

 
Här kommer en liten intervju med Dawidsson som är ute på äventyr i Afrika.
 
Donsös Johan Mjällby
 
Hur är egentligen läget, Mathias? Har ni kommit tillrätta med livet i Afrika? Vad har varit den största omställningen för familj Dawidsson?

 

Tack det är ganska bra tycker jag. Vi börjar så smått forma vår vardag. Det är mycket nytt för oss fyra och även för människorna här i Kimpese. Det är inte så ofta det är vita med barn som bor här.

 

Barnen här är mycket nyfikna med väldigt rädda. Det verkar som om föräldrarna till barnen som bor här skrämmer sina barn med att om de inte sköter sig så kommer Mundele (den vite) och tar er. 

 

Den största omställningen tror jag är att inte ha sina vänner i närheten. Inga vänner på gatan som frågar hur man mår och som man kan snick-snacka med. Inga vänner som går förbi huset och vinkar glatt.

 

Vi bloggar på www.equmenia.se.

 

Där kan ni följa oss och se lite bilder som vi lägger ut. Kolla efter "blogg - Kimpese".

 

Hur går det med fotbollen? Finns det några guldkorn till talanger? Är anläggningen något att ha?

 

Härom veckan blev jag ordentligt bortdribblad av en 11-åring. Vet inte om det är han som är bra eller om jag kanske börjar bli gamm....

 

Anläggningen är bra. 3 planer men inget gräs som växer ännu. Jag har många gånger sagt att jag längtar efter att få göra några försäsongsträningar på Styrsögrus igen men när vi kommer hem nästa år så tror jag aldrig mer att jag vill spela på grus igen:-)

 

Spelar du själv någonting?

 

Jag försöker träna med de äldsta juniorerna (16-19 år) minst en gång i veckan. Därimellan så är jag med på de olika övningarna som barnen gör.

 

Hur går det med franskan?  

 

Petit a petit. Franska kan jag när vi åker hem ;-)

 

Finns det chans att Mackan och Capov kommer och hälsar på en vecka eller två?

 

Vi hoppas verkligen att både Lill-Markus och Garpov vågar komma ner efter årsskiftet. De hade verkligen gjort sig bra här och de hade förgyllt vår vardag under tiden de är här. Kommer de så skall jag bjuda den på min nya favoritmat: Hackat gräs med jordnötssås eller om det blir blötlagda larver som sedan steks ihop med grönsaker och lite fisk.

 

Är du förvånad över att John Backman vann FIFA-turneringen i år?

 

Nej, men om pappa Backman vunnit turneringen så hade jag varit förvånad.

 

Hur ser du på spel inför kommande säsong?

 

Hoppas verkligen att jag får vara med för er andra när vi kommer hem. Känner av lite skador från denna säsongen men det är snart borttränat. Kanske kan byta position med Magnus till nästa säsong. Targetplayer på topp hade varit något...

 

Ha det gott och hälsa alla i familjen!

 

Tack, Hälsa alla där hemma och sätt upp en ny skylt med mitt namn på min plats i omklädningsrummet (den gamla tog ni ner 2004 när jag började spela för Askim) för ni kommer få dras med mig ett tag till.

 

Kram på er.

 

/Anton


Kommentarer
Postat av: Clint Eastwood

Dawidsson...Vilken klippa asså. Mer intervjuer utifrån. Gillas starkt!

/CE

2012-10-04 @ 16:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0