Spaghetti om "Ö-bollen"

 
Nu i helgen lirade några av våra DIS-bröder en cup uppe i Norra som kallas "Ö-bollen". Denna cup är ny för i år och spelas i Öckerös nya inomhushall med plastgräs som underlag. Bloggen tog ett snack med Spaghetti som skötte "the whole thing".
 
Spaghetti
 
I helgen medverkade ni i Ö-bollen som hölls i Öckerös nya inomhushall (plastgräs). Hur var cupen? Bra arrangemang? Gött med konstgräs? Ge mig lite tankar kring detta.
 
Först då jag fick se lottningen så såg det riktigt bra ut, tidsmässigt alltså. Förra året var vi med i lite fler inomhuscuper där väntetiden kunde vara upp mot 3 timmar mellan matcherna så var detta riktigt bra upplagt då det endast var en timmas mellanrum mellan matcherna. Angående lagen i vår grupp så var det två lag vi inte visste något om och det var Åsa IF samt Kongahälla. Det visade sig bli en vinst mot Åsa och en förlust mot Kongahälla.
 

Konstgräset enligt mig var riktigt bra, mjukt och skönt. Absolut en cup jag tycker vi ska vara med igen framöver.

 

Hur gick det i gruppspelet?

 

Gör en lång historia kort.

 

Dagen börjar med att jag vaknar upp av att väckarklockan ringer kl 07:50. Borstar taggarna och slänger på mig kläder. Hoppar in i bilen, hämtar upp Robert och Arvid. Många kanske inte tror det men jag körde över hastighetsgränserna nästa hela vägen till lilla Varholmen där färjan går till Hönö. Vi är där ungefär 08:40. Samlingstiden var sagd 09:00 på Öckerö. Det visade sig att vi precis missat en färja och nästa går inte förrän 09:10. Vi ringer gubbarna för att meddela att vi blir lite sena. Endast Jimmy och Claes var redan på Öckerö. Jag ringde John och frågade hur det går, Tom har försovit sig svarade han. Då Tom skulle hämta upp John, Anders och Marcus så var detta inte så bra. Klockan blir 09:10 och vi åker på färjan, jag ringer Tom och de visar sig att färjan är full och de är en bil mellan att få åka på och stå kvar. Vi springer fort och ber han slänga över väskan med kläder. Vi var med andra ord endast 5 personer som startade första matchen mot Hönö. Jag fick ställa mig i mål och vi tänkte att för att inte köra slut oss då vi inte hade några avbytare så körde vi väldigt defensivt, men de fick dock in ett mål på en skymd målvakt ;)

 

Nästa match mot Fotö var vi fulltaliga och vann matchen med 1-0. Match nr 3 mot Kongahälla förlorade vi med 1-2. Sista matchen vann vi mot Åsa med 2-1. Då vi låg tvåa i gruppen med 6 poäng så gällde det att Kongahälla skulle spela oavgjort eller vinna över Hönö om jag inte minns fel. Och att Åsa skulle vinna över Fotö, där Fotö var tvungna att göra minst 3 mål.

 

Vi gick vidare och näst på tur var kvartsfinalen mot Öckerö.

 

När åkte DIS ut? Vad gick snett i den matchen?

 

Vi åkte ut ur kvartsfinalen mot Öckerö. Mycket jämn match måste jag få påpeka. Och något som börjar bli en vanesak när vi möter Öckerö är dom sista 20 sekunderna. Öckerö leder med 1-0 och vi pressar högt, vi får tag i bollen vi får frispark med oss, klockan står på 11:50 typ, Arvid lägger ut den till Anders (?) för skott men den går ut till hörna, hörna slås på en Öckeröspelare ut till hörna igen. Hörnan slås och dom får rensat bort den lite utanför straffområdet där Arvid får tag i den och bli fälld, ännu en frispark. Klockan står på 11:57, frisparken slås rätt i muren och slutsignal på det. Alltid detta kaos när vi möter Öckerö i de sista sekunderna.Men det var en bra match, inget som gick riktigt snett utan dom hade de små marginalerna med sig som gjorde att de vann. Känns som det kunde gått hur som helst i den matchen.

 

Antagonisten

 

Om du måste lyfta fram någon i laget som dominerade, vem tar du då och varför?

 

Alla gjorde ett starkt jobb så det é ju alltid svårt att lyfta fram någon speciell, men Arvid höll tätt bakåt och var snabb framåt och dessutom ett mål i protokollet.  

 

Arvid i VF-tröja.

 

Hur taggad är du inför DIS anno 2013?

 

Otroligt taggad, känns som 2013 blir ett starkt år för Donsö IS!

 

DIS - NaturligtVIS

 

Call of Duty eller BF?

 

Den svåraste frågan hittills. Men BF (Battlefield) har bättre grafik och större banor så det blir mitt val.

 

Till sist, Jansson/Johnsson skall ha ett litet julbord nästa helg. Förhoppningar på detta?

 

Ojja! Har väldigt höga förhoppningar på denna kväll då jag hoppas att alla får i sig en eller två stänkare så vi blir på det bättre humöret.

 

Och en utgång på det kanske? Jansson/Johnsson family på stan, kan inte sluta annat än i succé. 

 

/Anton Iniesta (såg ni Iniesta i helgen? SÅG NI?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0