Teammates med Dawidsson


Dags för mannen med världens snyggaste mustach att svara på lite frågor.




Hur mår du rent fotbollsmässigt idag?

Låt mig säga så här. I tider när man talar om den Arabiska våren så skulle jag vilja prata om den Dawidssonska våren vad gäller det rent fotbollsmässiga. Eller är fågeln Fenix som reser sig ur askan en bättre bild? Mittfältare de senaste matcherna. Är det 6 år sen sist...:-) Tyvärr börjar den 35 åriga kroppen fega ur. För att förlänga min fotbollskarriär så avbryter jag årets säsong i slutet av Augusti och åker på ett nio månader långt träningsläger i Kongo. Kommer tillbaks i Maj och ansluter starkare än någonsin till Donsö IS trupp som då spelar i div. 3.

Vem har du helst i ditt lag på träningen?

Simon Andersson. Stor, stark och sätter på bra. :-)


Starke pöjk.

Vem avslutar bäst?

Just nu är Jonathan den vassaste avslutaren. Men om man tittar på själva avsluten så är det ju viktigt att bollen blir "död" efter avslut och då tror jag Magnus avslutar bäst (antingen i mål eller utanför).

Vem är långsammast?

Är det jag?

Vem är jobbigast att möta på träningen?

Anders är jobbigast att möta på träningen speciellt då det blir närkamp. Tror inte jag vunnit en boll mot honom i år.


Jobbigt as?

Eftersom du har varit med ett tag... Hur står sig den här upplagan av Div4-Donsö mot 1999-laget?

Det är två olika sätt att spela fotboll. Dagens lag är nog mer komplett och har en bra mix av yngre och äldre. Laget från 1999 var ett hungrigt, jämnårigt lag som lagt grunden till dagens nivå hos Donsö IS.

Vem är latast i laget?

Bagarn, kolla hans "indian" som han gör under uppvärmningen så förstår ni.

Vem har snyggaste flickvännen i laget om du bortser från din egna?

Anders Albertina. Fantastisk blick.

Fult mål eller snygg drbbling?

Fult mål. Om jag gör ett mål i år så se på Magnus F. Han blir gladare än vad jag blir. Underbart!!


Glad för andras skull, tro det eller ej.

Marcus Johnsson eller Emil Johnsson?

Justus eller Arne? Det är lika svårt. Marcus Johnsson som nästa år kommer vara en bättre version av Pontus Wernblom eller Emil Johnsson som i sina bästa stunder får sina motståndare att se ut som koner?

Pass.

Vem i laget hade du velat ha vid din sida i ett krig?

Som stridsparskamrat hade jag valt Viktor Samuelsson om han fortfarande spelat men Nu väljer jag Pyttis. Vi hade nog klarat oss helskinnade med en anti-vålds inställning. Daniel hade pratat oss ur varje svår knipa.

Vem är den bäste i Donsös historia?

Inte helt självklart men jag väljer Andreas Fhager. Motivering:

Nästan 500 seriematcher och ett otroligt engagemang och pondus som oftast lyfter laget. Ett föredöme. Kan han fortfarande hålla på så skall jag också göra det när jag blir lika gammal:-)


Ett imponerande engagemang.

Bästa minne med Donsö?

Vad skall jag ta?

- Vinga Cupen 1996 (är det rätt år , Anton) när Donsö juniorerna och jag själv som "underdogs" gick till final och där vann på sudden death.

- 1999 när vi för första gången gick upp i 4:an.

- Sista seriematchen -98 eller om det var -99, när Patrik Jakobsson och jag tacklade luften ur en motspelare på mittplan. Vi satte honom i ett "skruvstäd".

- B-lagets matchen hemma mot Kaverös när Magnus och jag drog foten rätt på en kaverösback som sekunderna innan bröt foten i en krock med egen målvakt.

Huvudet är fullt med "bästa minnen".

Pass.

/A


Kommentarer
Postat av: Pyttis

Bästa intervjuen och svaren hittills!



Bra blogg nu!

2012-06-14 @ 13:34:16
Postat av: Pyttis

Bästa intervjuen och bästa svaren så här långt på bloggen!



Kör hårt nu! Bloggen är riktigt kul att följa!

2012-06-14 @ 16:11:00
Postat av: Spaghetti

Inget spam tack.

2012-06-15 @ 17:03:30
Postat av: Lallen

Haha, vingacupen, sikka minnen, tror iofs det var 98 eller 99 eller nått sånt. Inte kan Anton och Boman endast varit 12 år? Dajen i mål, bara en sån sak skapar minnen.

2012-06-16 @ 12:27:24
Postat av: Dawidsson

Lallen, du har nog mer rätt än mig. 98 eller 99 låter mycket troligare.



Pyttis - tack.



Kram Mathias

2012-06-18 @ 15:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0