"Detta är en kasse, i kassar ligger ost. Jag är ingen ost så jag reser nu."

Ja igår "offentliggjordes" det då till slut. Jag har tackat ja till ett jobb i Södertälje och styr kosan mot huvudstaden om mindre än en månad. Detta innebär såklart att jag och Donsö IS tvingas gå skilda vägar. För nu. Det är med blandade känslor jag tar det här jobbet. Jag är visserligen sugen på att röra på mig och jobbet känns kanon men det är inte utan sorg man lämnar Göteborg, sina vänner och speciellt sitt fotbollslag.

*****

Väldigt roligt att träna igår igen. Tyckte det såg rätt bra ut för att första träningen och alla gjorde sitt bästa för att impa på mr Lorca. Tycker Fernando verkar hur skön som helst. Att inte få spela för honom är väl "my loss" som man säger. Kunde dock inte undvika att tänka på Alejandro Fuentes Bergström.

*****

Stockholmsklubbar i division tre till fem som behöver en målvakt, hör gärna av er.

*****

Okej, det var coolt att Henry gjorde mål direkt i comebacken, men lugna er lite nu alla Gunnersfans i laget. Det var mot Leeds.

*****

Lånar rubriken från Jerrys tunga sång ur Galenskaparna & After shaves Stinsen brinner. Helt fantastisk låt från en lika fantastisk film. 

*****

Ordet på stan är att inte bara Johan utan även Kjellbäh' ska lämna för Partille. Personligen hade jag gärna sett Jimmy kvar. Med Johan borta skulle han bli en viktig kugge på mittfältet. Nu är jag väl inte i position att uttala mig men det gör ajg ändå. Brudgums-Petter och jag var på konserthuset för ett tag sedan och lyssnade på en magnifik Freddie Wadling. Döm till vår förvåning när vi träffade på just Kjellbäh' där, arm i arm med flickan hans. Barneystämpeln är nu helt borttvättad (även om han bar kostym). How the mighty have fallen.

*****

Galenskaprna kan det där med ö-bor ock.


//Erik

Kommentarer
Postat av: nr 11

Sorgen är stor hos oss som är kvar på paraDISet trots att det e en slonke som lämnar. Goare gubbe får en leta efter Erik ta med dig det.



ps Galenskaparna regerar än

2012-01-13 @ 17:30:12
Postat av: Dawidsson

Roligt för Södertälje, tråkigt för Donsö IS och Göteborg. Önskar dig all lycka och hoppas att jag snart får spela i samma lag (helst DIS :-)) som dig igen.

Kram

2012-01-16 @ 11:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0