Äntligen!


Då är det äntligen dags, har krypit på väggarna den sista månaden. Imorgon börjar alltså försäsongen för DIS 2012 med en tisdagsträning ute på Kilen kl. 1815. Detta är alltid lite spännande i mitt tycke. Vilka ser bra ut och har hållt igång på egen hand? Vilka har nya skor (oddsen är låga på att Kjellberg kommer med ett par nya)?

Tränare?

Jag kan nu meddela att DIS har gjort klart med en ny tränare vid namn Fernando Lorca som senast kommer från Argo (eller var det Gårda?). Jag satt med en stund under Bagis möte med honom och fick direkt positiva vibbar, skön snubbe med bra tänk. Fernando kommer ursprungligen från Chile och jobbar som lärare samt operasångare (!).

Han kommer imorgon så det gäller att vara på plats för att visa vad man går för.


Fernando Lorca, mannen till vänster.

I övrigt får starten av 2012 mig att tänka på min första försäsongsträning med DIS seniorer, jag var väl ca 14 år och träningen var på Hedens plastgräs en torsdag klockan 17:30. Det var kallt men inte alltför mycket snö vilket var ett plus. Jag gick mest och smög på kanten och försökte att inte bli alltför "starstruck". Är det verkligen Magnus Johnsson (Davnert) som står i mål där borta? Hade väl inte alltför många touch under det avslutande spelet men vid spelets sista situation fick jag trots allt bollen i en tät situation och såg Viktor ute på kanten. Precis i samma ögonblick som jag passade small det till och allt blev under en mikrosekund svart och när jag vaknade till igen var jag mitt inne i sekvens av rullningar på marken som till och med en filmande italiensk diva hade varit stolt över. Vad hände egentligen, tänkte jag lite förbryllat.

Då såg jag Johan "Rylle" Rylander stå och smålé åt mig och förstod direkt vad som hade skett.

Han hade på sitt egna sätt hälsat mig välkommen till seniorerna. 

Ses imorgon, gubbs. Vad man är taggad!

/Anton

Kommentarer
Postat av: Gårda BK

Vill passa på att gratta till en profil rikare i klubben i mr Lorca. En rikitgt skön och trevlig man.

Dock lite sämre på fotbollsfronten.

Glöm aldrig "Metero 85" och lycka till i år.

2012-01-24 @ 18:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0