Presentation av DIS nygamla nyförvärv Magnus Davnert


Här kommer en intervju med vår nygamla målvakt Magnus Davnert. Något som är värt att poängtera är väl att Magnus inte kommer att vara jätteaktiv när det gäller satsning, träningsnärvaro osv utan kommer mer att fungera som en back-up till Tom Nilsson då behov finns. Han är en rutinerad målvakt som efter DIS har hållt igång med Guldringen i division 6.

Kommer ihåg en gång när jag och Tobbe var nya (kommer ni ihåg Dawidsson-historien?) och Patrik Jakobsson var riktigt irriterad på sina medspelare på en träning på Nordövallen, speciellt juniorerna som spelade lite väl naivt. Efter en lite väl hård utskällning kom Magnus till vårt försvar och sade:

"Lägg av nu, Patrik. Du är ingen himla lärare!".  

Även ifall vi inte visade det utåt var denna gest mycket uppskattad. Jag kommer ihåg att Tobbe tyckte Magnus var en "bra ledare på planen". Lite kul är det även att Patrik verkligen blev lärare senare i livet.

Vinna serien eller skärgårdscupen?

Vinna serien är ju alltid en skönare känsla som sitter i kroppen lite extra länge. Antar att den står i proportion till
längden på insatsen, så att säga. Hockeyspelare vinner ju hellre Stanley Cup än OS.

Hårt mot krysset eller placerat vid stolproten, vad är svårast att rädda?

Låga skott är värre tycker jag nog. Det tar liksom längre tid att ta sig dit. 

Favoritlag?

Blåvitt

Favoritspelare?

Tråkigt svar, men Messi är definitivt nära Maradona-nivå nu. Han är grym!

Favoritposition förutom att stå i mål?

Centralmittfältare. Min löpstyrka, uthållighet och passningsskicklighet lämpar sig för den positionen. Jag är även en notorisk målskytt. De flesta minns väl mitt 2-1 mål mot Båstad i Båstad i Svenska Cupens kvartsfinal (eller om det var en träningsmatch) 1998.

Vilket misstag gör oftast utespelare på vår nivå när det gäller avslutningar?

Avslutare av rang går sällan på kraft utan lägger bollen lugnt och lågt intill stolparna. Att ta ett hårt, mindre bra placerat skott är inte så svårt.

4-3-3 med hög press eller 4-5-1 med låg defensiv och kontringar?

Kan egentligen ingenting om spelsystem. Pass...

Angående favorithåll på räddningar, höger eller vänster?

90% av alla målvakter har vänster som sin favoritsida. Jag är en av dem.

Megan Fox eller Rihanna?

Båda.

Favoritfilm?

Gökboet, Nyckeln till frihet och Into the wild. Där har du tre höjdarrullar. The Fighter var också bra.

Wilshere eller Ramsey?

Gordon Ramsey är en rolig kock.

Favoritresemål?

Tamarindo, Costa Rica

Västra Göteborg eller Donsö?

Västra Göteborg höst, vinter och vår. Donsö på sommaren.

Mathias Johnsson eller Andreas Fhager?

Mathias. Blod är ju tjockare än vatten. Mathias är ju min kusin och Andreas bara min syssling. Lika bra fotbollsspelare bägge två.

Vem var fulast på träningarna i DIS anno 1999?

Magnus Fhager är ju en spelare som aldrig backar undan. Minns en glidtackling som kom lite väl sent där jag redan hade greppat bollen. Fick hans dobbar i axeln och det var lite tetigt. Magnus är ju annars en spelare som man gärna har i laget annars.

Vinnarskalle.


En man med stil.


DIS -98. Magnus Davnert i mitten längst ner. Noterar ni även skyttekungen Magnus Fhager som målvakt samt Pyttis som typ lovande 9-åring?

Ses ikväll, gubbs. Tror att brorsan har smittat mig med nackspärr men skall försöka bita ihop.

/Anton Iniesta


Kommentarer
Postat av: Magnus Davnert

LOL! "Pyttis som typ lovande 9-åring?" "En man med stil" Riktigt kul.

2012-02-23 @ 10:36:51
Postat av: Pyttis

9 åring!!! Vilket påhopp... :)

Då gjorde jag ca 25 baljor i 5:an som 10åring!



2012-02-23 @ 14:07:31
Postat av: Anders

Pyttan! Sluta lev på gamla meriter! Du är bara 30

2012-02-23 @ 20:32:42
Postat av: FJ

Det blir hårt i år igen.

2012-02-23 @ 20:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0