Leo Johansson

 

Jag och Tobbe pratades vid för några dagar sedan och då kom vi in på en kultlirare i DIS, nämligen Leo ”FIFA-kingen” Johansson. Vi pratade om ett träningsläger i Halland för några år sedan då båda jag och Tobbe var utbytta i träningsmatchen och satt och pratade skit på sidan av planen när Leo, en av våra målvakter byttes in som innermitt (!). Båda två tog det hela med en nypa salt och tänkte ”Nåja, det är bra att gå runt på lite gubbar nu”. Leo, för dagen med något kilo för mycket och en bandana på huvudet av alla möjliga saker började med att ta några minuter för att känna på positionen men sedan började spektaklet.

 

Total dominans.

 

Han spelade som om han inte gjort något annat än lirat mittfältare. Missförstå mig inte nu, han var ingen ”Box-to-Box” likt Gerrard men han tappade knappt en enda boll utan spelade hela tiden lugnt och behärskat och låg helt rätt. Sin kroppshydda utnyttjade han så perfekt att motståndarna knappt kunna röra honom och nu skrattade ingen åt bandanan längre, allra minst motståndarna. Han styrde. Han ställde. Jag och Tobbe stod mållösa och efter denna prestation hade han i alla fall fått två fans. Vi hoppades ofta att han skulle komma in och bjuda på lite show.

 

Detta fick mig i alla fall att undra vad Leo gör nästa år. Finns det chans att man åter får se honom beträda Nordövallen? Dyker han upp som en "Dark Horse" i någon FIFA-turnering? Vad kommer hans unge att heta? Chaplin kanske? Kommer han att ta revansch på Tobbe i armbrytning? Jag hoppas att gubbarna med Anders och Johan i spetsen ligger i för att få med honom igen. Hade varit grymt.

 


Leo Johansson
 

/Anton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0