Jägarna


Nu har man sett både "Jägarna" och "Jägarna 2" och måste skriva av mig lite. Detta är mycket bra filmer i mitt tycke. Rolf Lassgård är stundtals magnifik. Brukar inte bli känslosam men om man ser båda filmerna i samma veva och är införstådd i den tragiska familjesituationen som inträffat (mycket tillbakablickar i tvåan) så kan jag skriva under på att det är lätt att få en liten klump i halsen. Det karga norrländska landskapet spelar en viss roll här tror jag. Har alltid lätt att bli en smula sentimental kring vackra naturupplevelser.

Och ja, givetvis fäller Lassgårds karaktär en älg med ett skott mellan ögonen.

Dock får mig filmerna att undra vad som i hela friden försigår i de djupa, norrländska skogarna. Riktigt obehagliga scener emellanåt. 


Peter Stormare är i sitt esse i nya Jägarna.

Trailer

/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0