Inför avgörandet

I skrivande stund är det lite drygt ett dygn kvar till avspark i den sista omgången i årets div.4B. Spänningen har trappats upp än mer sedan igår skulle jag påstå. Vi hade vår sista träning igår på en stormig Kil. Väderförhållandena till trots var det en bra träning med god stämning bland medverkande. Det råder inget tvivel om att självförtroendet är på topp i truppen inför avgörandet, vilket naturligtvis är härligt att skåda.

Balltorp har gjort en mycket stark höst och har kämpat sig upp efter en svag vår, mycket imponerande. Bortasegern mot Kärra imponerar precis som poängen man tog med sig från bortamatchen mot Öckerö. Nu har man dock åkt på två raka förluster i matcher mot Björkö (2-4) och Skottfint (0-4). Åtta insläppta mål på två matcher kanske borde oroa men jag har svårt att se att det skall spela någon roll imorgon.

Någon roll spelar inte heller vårmatchen då vi gjorde en riktig plattmatch men ändå var nära att få till en sen kvittering, något som hade varit mycket orättvist. 3-2 skrevs Balltorps segersiffror till efter att ha vänt 0-1 till 3-1, bl.a. med hjälp av en ytterst tveksam straffspark.

Årets serie avslutas, precis som förra årets, på Förbovallens konstgräs. I mitt tycke är detta seriens i särklass sämsta underlag. Gammalt tråkigt konstgräs. Usch. Men vi har vunnit där förr och kan göra det igen.

Jimmie Hansson, vår gamle lagkamrat, är som bekant tillbaka i Balltorp. Förra året gjorde han mål på mig. Så blir inte fallet imorgon. Jag vet inte huruvida Balltorp saknar några spelare men hos oss är ju tyvärr Simon G avstängd. I övrigt tror jag att vi är någorlunda ordinarie.

SMHI meddelar att det kommer att vara molningt i Mölndal imorgon eftermiddag med en temperatur på upp till 15 grader. Förhoppningsvis inget regn och mycket publik. Det är en match av denna dignitet värd.

Må bästa lag vinna? Nej, må Donsö vinna!

//Erik

Kommentarer
Postat av: Tommy W - Öckerö IF

Stort GRATTIS till ett förnyat kontrakt!

2011-09-25 @ 12:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0