Vad skall man göra enda fram till vår?

Måndag. Ny vecka väntar efter en fantastisk helg nere i Skåne. Skänker en tacksam tanke till hela Les Misérables-ensambeln nere på Malmöoperan. Ryser så fort jag tänker på det. Av många fantastiska musikaler är nog ändå Les Mis den största av dem alla. Vilken musik. Vilken story. Vilka karaktärer. Tårarna är nära varje gång Eponine dör i Marius armar. Men nog om det.

*****

Säsongen gick oerhört fort i år. Känns inte som det var så längesen vi spelade mot Dalen i första omgången. Så vad gör man nu då? Jag har ju visserligen en handbollssäsong att fokusera på (vinst med 39-36 igår) men den har inte samma nerv som den en gång hade och inte den som fotbollen nu besitter. Som tur var så är ju fotbollssäsongerna runt om i Europa i full gång så man har inga problem att få sin abstinens mättad. Eller har man kanske det ändå? Jag tycker åtminstone det känns tråkigt att behöva vänta så länge på att få kasta mig på en gräsmatta igen.

*****

I väntan på nästa säsong kan man också försöka lära sig FIFA 12. Svårt spel måste jag säga. Dock kul med en ny utmaning som det nya försvarsspelet innebär.

*****

Man kan förstås gå på ännu fler musikaler. West Side Story spelas just nu på Göteborgsoperan och jag har alla intentioner att gå. Tycker man inte om musikaler finns det såklart en massa annan musik att förnöja sig i. Bon Iver besöker Stockholm i november. Jag hade tänkt närvara men biljetterna tog visst slut. Attans.

*****

Jag har för avsikt att återkomma inom kort med en reflektion över säsongen som var.

*****

Hur underbart kul det än var att spendera helgen i Skåneland smärtar det mig en aning att jag missade Pyttis 30-årsfest.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0