Ett sådant där inlägg som egentligen är rätt meningslöst

Ny vecka, nya möjligheter. Efter en onyttig helg med för mycket skräpmat och alkohol är man på banan igen. Inser att dessa ord borde skrivits igår men så blev det ju inte och tisdag är ändå tidigt på veckan. Börjar känna lite abstinens nu. När drar uteträningen igång egentligen?

*****

Har inte varit alltför lyckosam i mina åtagande på sistone. I fredags, när Sverige spelade mot Finland, hjälpte jag en vän flytta och missade hela matchen. Idag, när allt skall avgöras, ja då jobbar jag och på söndag, när matchernas match sparkar igång... ja, ni gissade rätt. Jobb igen. När chefen ringer kollar jag bara av skol- och matchschema för mitt eget lag men glömmer gång på gång checka med sådant som inte får missas. Well, well... man skall ju ha råd med sitt kaffe ock.

*****

Kul med en kommentar på mitt förra inlägg. Bloggen tycker det har varit på tok för lite aktivitet i kommentatorspåret under året. Vi vet att många läser men ändå känns det som man skriver för blinda ögon (är det ett uttryck?) när ingen skriver något. Speciellt tråkigt är det när man ställer uttryckliga frågor till läsaren i hopp att få igång en diskussion och ingen nappar. Lite kritik från oss där. Med det sagt är vi dock väldigt tacksamma att just DU läser.

*****

Hoppas ingen tog illa vid sig för innehållet. Användandet av ordet "knulla" kommer säkerligen inte bli så aktivt då detta först och främst är en fotbollsblogg. Jag ser det dock som mycket viktigt att motverka sextabut i samhället och skäms inte det minsta för det.

*****

"Jag kan inte träna på onsdag, jag skall på teater", sa jag. "Vem är det nu du skall impa på Hornby?", sa någon. "Vad heter hon?", sa någon annan. Det där med stereotyp hegemonsik maskulinitet inom idrotten alltså. Ni ser det va?

*****

Auch! Näset gick ordentligt på pumpen i första kvalmatchen till trean. 0-7 mot något Falköpingslag blev det och vägen mot avancemang ser nu aningen blockerad ut. Jag håller alla tummar för att de vinröda vänder på steken.

*****

Vad gjorde folk innan Wordfeud? Vad gjorde jag? Ingen aning. Jag förutspår att en grupp människor kommer starta en ny tideräkning baserat på Wordfeud. BW och AW. På många sätt vettigare än Jesus födelse eftersom sanningen i denna kraftigt kan ifrågasättas.

*****

Har inte Falköping blivit vald till Sveriges tråkigaste stad typ två gånger eller något? Var någon som nämnde det när vi var där uppe med handbollen och spelade för några år sedan.

*****

Att Lars Ohly var mer än lovligt dum visste vi, men att han hittat en likvärdig i Juholt var en aning överaskande. Bidragsfusk?! Finns det någon politiker man kan lita på? Nåväl, vi vet inte än om det gjordes med uppsåt. Oavsett, man kan inte strunta i att ställa upp i en partiledardebatt bara för att man får stå på samma sida i ett rum som en Sverigedemokrat, hur motbjudande dennes politik än är. Hur skall man vinna väljare genom att inte synas? Sandlådenivå var det någon som sa. Vi kan konstatera att det inte är lätt att vara röd i dagens Sverige. Suck.

*****

Nej, jag skojade bara. Jag tycker om vår tideräkning som den är och tycker den är relevant.

*****

Knulla, knulla, knulla!

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0