Off to hit the gym


Då var alltså första träningen genomförd efter säsongen, det blev ett gympass på Friskis&Svettis med kompisen Jens Steen. Jens är ett stort hus till polis och rutinerad gymbesökare. Alltså ett perfekt komplement att ha med sig, lärde mig mycket. Enda minuset är att han på ett ungefär lyfter dubbla vikter i jämförelse med undertecknad, kan kännas lite pinsamt. Men men, sådant är livet, is it not?

Målet nu i höst är att ligga på ett pass inomhusfotboll samt två pass gym i veckan. Orkar jag ligga på denna nivå så kommer jag bra förberedd till nästa säsong.

Dock handlar det mycket om att hålla sig skadefri i mitt fall. Fick ett spontansamtal från Dawidsson igår, "ät mycket grönsaker" sade han med seriös röst. Hmm, kanske ligger något i det, kanske inte. 

Intressant var det dock att se alla "fuskare" på gymmet. Ni har säkert sett det själva, den "tuffe" killen som stegar fram och tar så tungt det bara går för att sedan "kasta" upp hanteln när man t.ex. kör biceps istället för att ta en lättare vikt och köra lugnt och metodiskt för att på så sätt få bäst träning på just den individuella muskeln du vill träna. "Lite patetiskt" kommenterade Jens och jag höll argt med. Kände mig på något sätt lite förnärmad av detta beteende. "Sluta fuska, era as" tänkte jag precis som om det var en tävling mellan oss och såg framför mig hur de satt och skröt på krogen om hur mycket vikter de använde sig av. Konstigt beteende, kanske kan psykologen Lehmann förklara detta närmare, jag personligen förstår det inte. "Låt de fuska om de nu vill det" kan man reflektera så här dagen efter.

-------------------------------------------

Hur håller resten av spelarna igång nu under uppehållet? Det hade varit kul att få veta.

--------------------------------------------

Drar till Köpenhamn över helgen med min bättre hälft, skall bli gött att undkomma vardagen lite grann. Vi er hvide...


Blir detta en vanlig syn i vinter?

/Anton

Kommentarer
Postat av: FJ

Siktar på innefotboll samt gym minst 2 dagar i veckan! Kan förövrigt greja ett ganska billigt årskort på fysiken (Kasern torget) till en för ca 2000+. Dock bara ett om jag förstått saken rätt så först till kvarn, gäller månaden ut....

2011-10-06 @ 23:36:24
Postat av: Erik

Psykolog? Vet inte om jag skall känna mig smickrad eller förolämpad...

2011-10-07 @ 13:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0