Pyttis reder ut lite frågetecken kring kommande säsong


Ryktet har spridit sig i Fotbollssverige att du ska sluta som tränare, kan detta stämma när du varit med att vinna 5:an överlägset 2010 och hållit kvar ”lilla” Donsö i Div 4, 2012?

Ja, ryktet stämmer till viss del men vill gärna dementera att jag ska sluta!

Jag behöver vara mer flexibel för att resa i jobbet och kan därför inte medverka på alla träningar. Jag kommer i alla högsta grad vara inblandad men vi behöver en eller två nya tränare som kan vara där på alla träningar och matcher. Jag kommer vara på många träningar ändå!

Hur kommer din roll se ut i Donsö 2012?

Tidigare har jag varit ”sportchef” och tränare. Nu blir jag mer renodlad sportchef. Nu kommer jag vara den personen som jag skulle vilja ha bakom mig när jag var tränare. Alltså den som hjälper med administrativa saker, match och träningsplanering mm. Som tränare vill man ju kunna fokusera på träning, match och framför allt spelarna när man kommer till samlingarna.

Så kommer du att ha mindre kontakt med spelarna nu då?

Absolut inte!! Jag kommer vara med som en del av tränarstaben i den bemärkelsen att få med våra äldre som inte tränar så mycket med laget men håller igång väldigt bra själva. Även att se till av vi håller ihop som grupp men aktiviteter osv.

Jag kommer även vara väldigt inblandad i omklädningsrummet och på sidan men viktigt att våra nya tränare får sätta sin prägel på det och att jag inte pillar i detaljer!

Tror spelarna kan växa en hel del till när alla börjar om på noll och ska visa tränarna var och om man ska spela.

Jag kommer alltid att finnas till hands för de nya tränarna om de behöver information kring hur spelare är men samtidigt så får de skapa sig en egen uppfattning innan jag berättar för mycket!

Hur ser du på nästa år nu när ni höll er kvar i div 4?

Just nu har vi kul med inomhus träningar 1 till 2 gånger i veckan och där har vi alltid kört utan tränare. Vi jobbar givetvis med att ta fram tränare till nästa år men även vilka förbättringar vi kan göra runt laget. T ex transport (båt), mat efter träning/match, tvätt av träningskläder och möjligheten till att ha någon träning i stan då och då även under seriespelet och inte bara under försäsong som haft i många år. Inget av detta är omöjligt men spelarna får vara med och påverka om de vill ha detta eller inte. Spelarna som bor i stan ska samlas inom kort och gå igenom dessa och andra saker för att förbättra!


Pyttis har redan börjat spänna musklerna inför nästa säsong.

/Anton Iniesta 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0