Donsöklass på Sverige

Nej nu har jag väl fått hybris? Nej jag menar inte att jämföra våra fotbollskunskaper med vårt landslag. Vad jag menar är att Sverige igår lyckades med det som vi i DIS lyckats med ett par gånger i år, nämligen att plocka fram en fantastisk kämparinsats och få fram ett resultat när förutsättningarna varit allt annat än bra. För vem trodde att vi skulle rå på fantastiska Holland med kniven på strupen och utan Zlatan? För seriöst, man kan argumentera för att vi vunnit utan Zlatan i si och så många matcher, men har man en av världens bästa spelare tillgänglig så skall han spela. Punkt. Så definitivt en instats i Donsöklass av de blågula igår.

"Titta på Elm nu", sa jag. En sekund senare hade Kongo-Kim smekt in ettan så vackert som poesi. Ibland är det fint att ha fel. Japp, jag fick sett matchen i alla fall. Under första halvlek fick jag till och med betalt medan jag gjorde det. Ibland är det fint att jobba på barnhem.

Extra starkt att vinna när Kuyt var med. Han är bäst.

*****

Partiledardebatt i riksdagen just nu. Snälla alla, låt inte det faktum att Ohly ånyo gör ett platt intryck hindra er för att rösta rött. Snart blåser nya vindar inom vänstern.

//Erik

Kommentarer
Postat av: FJ

Det är inte Ohly utan den Kommunitära ideologin och de antivetenskapliga statsfeministiska ideerna som stoppar en sådan mental härdsmälta....

2011-10-12 @ 19:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0