Nya tag

Det är oerhört mycket svårare att förmå sig till att skriva när det går dåligt på plan. Så är det bara. Efter fadäsen mot Älvsborg mådde jag riktigt dåligt och det tog nog ett dygn innan jag kunde släppa ilskan. Eller fadäs och fadäs. Det som kan gå emot oss går emot oss just nu men det jämnar förhoppningsvis ut sig över en säsong. Om första halvlekens tama instälning motiverade oflytet så borde det desperata krigandet i andra halvlek renderat i åtminstone ett mål. Nu blev det inte så den här gången heller men jag tror att det gick upp för alla vad det är som krävs nu. Inget jäkla skönspel, ingen jäkla taktik, utan bara ett sjuhelsikkes kämpande.

*****

Fy vad bra Veronica Maggio är. Ville bara nämna det.

*****

Inga träd får växa till himlen. Efter en fin insats mot Kärra med blommor och hyllningskörer som följd var det jag som hamnade "på mellis" och orsakade det ödesdigra 0-1-målet i fredags. Nu är jag inte så stursk längre. Eller jo, det är jag nog.

*****

Imorgon kommer Öckerö på besök. Chans till revansch med andra ord. Den chansen skall vi ta, inget snack.

*****

Tråkigt att man bara kommer att tänka på domarinsatser när man har något negativt att säga. Därför vill jag säga att jag tycker domarnivån såhär långt in i serien har varit väldigt bra. Jag tycker däremot INTE det är okej när en domare i princip provocerar fram ett rött kort, vilket var fallet i fredags då Magnus på nytt såg rött. Sedan skall givetvis Magnus veta att det bara är att hålla käft men det finns inget värre än domare som man inte ens kan
resonera lugnt med.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0