Igensydd

Runt halv två i natt kom jag i säng. Det var lite folk på akuten i Mölndal så jag behövde bara vänta i två timmar eller nåt. Fem fina små stygn blev det. Det gör visserligen fortfarande helvetiskt ont ibland och jag kan inte föra det högra benet framför det vänstra, men läkaren trodde inte det var något skadat förutom såret. Åtminstone tio dagars vila löd domen.

*****

Marcus Johnsson är min nya hjälte. Han stod för en fantastisk insats när han tvingades in mellan stolparna och målet kan han verkligen inte lastas för.

*****

Tycker dock Öckerökillen som orsakade min skada kunde hoppat över mig. Tillhör väl någon form av god kotym kan man hävda. Som vi sa igår: hade det varit NHL hade han blivit nitad. Men nu är det ju inte NHL. Som tur är.

*****

Norrhems avslut i ribban ligger fortfarande på näthinnan och spökar. Vi har sannerligen inget flyt hittills i år. Det bara måste vända snart.

//Erik

Kommentarer
Postat av: Robert Ahlberg

Då var dessa gubbar ifrån Öckerö igång igen.



För två veckor sedan så hamnade jag i en luftduell med en kille ifrån Öckerö när vi i Näset mötte dessa pojkar.



Resultatet blev 15 stygn, okbenet (kindbenet) av på tre ställen, tre titanplattor inopererade. Ni kan se lite bilder på min blogg som länkar till.



It´s a dirty job, but someone got to do it.



Jag säger som en gammal tränare en gång sa till resten av laget om mig:

"Så länge ingen frågar vår målvakt något, så har vi seriens smartaste."



Krya på dig!



//Robert Ahlberg, Näsets SK

2011-05-12 @ 09:38:18
URL: http://ahlbergsribba.se/blog
Postat av: Erik

Tack så mycket Robert, det värmer. När jag läser och ser vad som hände dig så känner jag att det kunde varit värre, det jag råkade ut för.



Klockrent citat. I jämförelse med den genomsnittliga fotbollsspelaren har jag nog alltid sett mig som relativt smart men det faktum att man står i mål bevisar ju motsatsen. Riktigt trevlig blogg du har får jag säga med. Den får vi börja läsa.



Slutligen vill jag bara förtydliga att jag inte tycker att Öckerö är ett fult eller gruffigt lag på något sätt, även om gårdagens situation nog kunde undvikits. Matchen var i övrigt schysst.



//Erik

2011-05-12 @ 11:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0