Snillet spekulerar


Tillåt mig att komma med lite random funderingar.

Då drar vi till Köpenhamn på fredag för ännu ett härligt träningsläger. Årets upplaga med konstgräs både inomhus och utomhus (vi kommer att variera oss) tillsammans med en rolig storstad som Köpenhamn känns helrätt. Kul också att rutinerade rävar som Micke och Höglund drar med. Kom igen Köpenhamn, vi er røde, vi er hvide!
_____________________________________

Man fick faktiskt göra ett mål mot Fiskebäck. Det var mitt första mål på över ett år. Nästan lite sjukt att man gör så lite mål med tanke på att man spelar mittfältare "med rätt att anfalla". Spenderade någon timme grubblandes på detta och drog bland annat lite paralleller med vår skyttekung Magnus. Varför gör Magnus så många mål?

-Han skjuter ofta.
-Han tar ständigt en positon inne i straffområdet.
-Han är inte rädd för att vara ego och avsluta själv istället för att passa.
-Han vågar ta stryk, att bollen når nätet är det viktigaste.

I mitt stilla inre frågade jag rättframt om ovan kriterier kan stämma in även på mig själv? Svaret blev ett rungande nej på ALLA punkter. Där har vi det på svart och vitt, vad jag behöver jobba med. Att komma till fler avslut är en bra början, då kommer resten av sig själv. Detta är lite av ett personligt mål i år, att komma till fler avslut vill säga. 
_____________________________________

Tycker faktiskt att vi stundtals bjudit på fina kombinationer under träningsmatcherna, lite Barca-inspirerat. Tycker personligen i nuläget att Johan, Anders och Kjellberg är roligast att kombinera med och där Marcus J smyger med som en kommande outsider. Det känns som vi har samma syn på passningsspel allihop.
_____________________________________

Spaghetti missade tyvärr teorin med två ynka poäng, kan dock konstatera att medlidandet lyser med sin frånvaro. Tror att det beror på att han varit ytterst kaxig på kontoret den senaste tiden och behövde kylas ner en aning.
_____________________________________ 


Nästa anhalt, Köpenhamn

/Anton

 

Kommentarer
Postat av: nr11

Vet inte om jag ska vara smickrad eller?

2011-03-23 @ 21:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0