I skuggan av sådant som är viktigt

Det bästa med fotboll är kanske ändå att man så lätt glömmer världen utanför. I Japan stiger dödssiffran över 10 000 men det kan man ju inte tänka på under ett Romderby. Man skulle bli galen om man tänkte för mycket på allt som händer i världen och därför är det skönt att det finns förströelser som fotboll att snöa in sig på.

*****

Säkert! på Trägår'n i fredags var precis så underbart som bara Säkert! på Trägår'n kan vara. När jag ser Annika så är det nästan så jag börjar förstå den mellanstadiecrush som alla tjejer hade på Leonardo DiCaprio. Fast bara nästan.

*****

Aldrig har det väl känts så motiverat att betala TV-licensen? SVT lyser överlägset klarast på TV-himlen just nu. Skid-VM, På spåret, An idiot abroad, Simma lugnt Larry, Sherlok Holmes i modern tappning. Listan kan göras hur lång som helst och den bara dryper av kvalitet.

*****

Det kanske sämsta med fotboll kan vara att man så lätt glömmer världen utanför och snöar in sig för mycket på fotboll.

*****

Snabb chans till revansch mot GFF i och med morgondagens träningsmatch. GFF styrs, som alla säkert vet, just nu av gamle Donsöcoachen Kjell-Åke Nilsson. Personligen känner jag stor tacksamhet till den mannen eftersom det var han som fick mig att ta upp fotbollskarriären igen för fem år sedan. En återförening var faktiskt på tapeten ett tag. Måste erkänna att det lockade en aning med gångavstånd till träningarna men när det stod klart att vi skulle gå upp med Donsö fanns det liksom inget att diskutera längre.

*****

Jag hade dock gärna sett att SVT spolade Melodifestivalen. Pyttis har nog med schlagermusik så det räcker och blir över.

*****

Ge guldbollen åt Anton Hysén. Fotboll är när allt kommer omkring så oerhört mycket mer än fotboll och det kanske är det som är det absolut bästa med fotboll. Eller sämsta. Vad vet jag.

// Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0