Det är roligt med fotboll när man vinner

Vi hade alltså chans till en snabb revansch mot GFF igår och den chansen tog vi. 3-1 i vår favör slutade efter mållöst i paus. Siffrorna är nog en aning missvisande, det var en jämn match. GFF spelar en trevlig fotboll och de blir nog att räkna med i serien i år. Laget framför mig formerades som vanligt i en 4-4-2 uppställning. De som startade var:

Petter, Reuthenfjäll, Dawdisa, Norrhe(i)m
Kjellbäh, Captain Anders, Johan, Attón
Fhager brothers

Vad vi tar med oss från gårdagens kamp är ett på nytt stabilt försvarsspel, Emils pigga comebackinhopp, Leos sensationella inhopp på topp som slutade med matchens sista mål, men farmför allt Jimmys riktiga rackarrökare i krysset till 1-1. Lite synd att göra årets mål redan kan man tycka...

Vad vi däremot inte tar med oss är mina jäkla sneda fötter som knappt kan träffa bollen. Bortsett från det kändes målvaktsspelet bra dock.

*****

Kusin Björn gjorde en mycket bra första träning förra veckan och jag hoppas verkligen han tar sitt förnuft till fånga och ansluter till oss. Vore inget annat än slöseri på talang om han bestämde sig för att spela i sexan. Nu i veckan är det en massa plugg för den stackars Chalmersstudenten men nästa vecka räknar jag med att han är med igen.

*****

Magnus mål till 2-1 var faktiskt också riktigt tjusigt.

*****

Bara älskar Sveriges nya Peru-bortaställ.

//Erik


Kommentarer
Postat av: Anders

Tjöta på börne

2011-03-15 @ 20:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0