En oerhört sen post game-rapport

Det blev, som säkerligen alla läsare vet, 1-1 och en pinne mot Dalen. Precis som i premiärmatchen var det inget skönspel publiken bjöds på utan mestadels kamp om varje centimeter. Vi saknade, som vanligt, en drös spelare och det blev inte bättre av att både Bagarn och Emil tvingades gå av under matchen. Tur att det snart är sommaruppehåll.

Personligen borde jag inte spelat. Jag lät min lårskada sätta sig i huvudet på mig och kom aldrig riktigt in i matchen. Det känns som mitt tafatta ingripande på kvitteringen kostade oss segern.

Magnus och Marcus slet något oerhört på topp. Väldigt roligt att se. Det var tack vara Mackans uppoffrande presspel som målchansen som Magnus satte dit uppstod.

Jens kom in i andra halvlek när Emil skadade sig och vilken hemmadebut det höll på att bli. I slutminuten skravade Magnus vidare ett Kjellbäh'-inkast och vem dök upp mitt i högen av spelare om inte Jens, kortast på plan, och satte dit pannan. Endast en fin räddning hindrade Jens från att få bli matchhjälte. Hans insats var fin och hade varit förtjänst av den rollen.

*****

Det börjat tätna i botten nu. Många lag riskerar att bli indragna i bottenstriden, något som borgar för en spännande höst med många viktiga matcher.

*****

Oregelbundna arbetstider och för mycket tv-spel har gjort att bloggen blivit lite lidande på sistone. Jag ber om ursäkt och lovar bättring.

//Erik

Kommentarer
Postat av: Anton

Vilket TV-spel?

2011-06-22 @ 16:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0