Har Johnssonbröderna valt fel sport?

Intern beachvolleyturnering igår ute i Högsbo. Fyra starka (nåja...) lag fick vi ihop att kämpa om ära och berömelse. Undertecknad delades in i lag med Johnssonbröderna Johan och Emil. Det första Emil sa till mig var: "Är du bra eller? För vi ska fan vinna det här." Jag bara älskar inställnigen. Att säga att vi vann är liksom en underdrift. Inte en setförlust blev det på fem matcher. Jag själv bidrog nog dock inte så mycket. Johan och Emil sprang omkring i sanden med en sällan skådad kvickhet och räddade i princip allt, mycket till förtret för motståndarna. Fotboll kanske var fel val av sport för bröderna?

*****

Hur fan kan nian sända en film som Bullit kl 01.10? Vem orkar vara uppe då? Steve McQueen är bara för häftig. Näst coolaste skådisen någonsin i min bok. Vem som är nummer ett? Clintan såklart. Efter tätduon kommer ett gött gäng med Humphrey Bogart, Denzel Washington, Bruce Willis och Marlon Brando som jag inte orkat rangordna. Men sådant kan jag sitta och fundera på.

*****

Lagt med Tobbe, Anton och Hampus hade nog inte lika roligt som vårt lag igår. De grabbarna har definitivt inte gjort något felval av idrott om man säger så. Lämnar det där.

*****

Himla tur att Shakespear skrev Romeo and Juliett. Annars hade ju inte Dire Straits kunna göra en låt med samma namn och Killers hade inte kunnat göra en underbar tolkning av densamma. Sådant kan jag också sitta och fundera på en måndagkväll på väg till träningen.

*****

Det värsta med att gå på träningspass av typen spinning eller bodypump är att instruktören alltid är en klämkäck tjej på typ en och tjugo som alltid är mer vältränad än någon annan i rummet och alltid skall hålla på och hetsa med anspelning på idrottares manlighet. "Bättre kan ni grabbar!" "Ni är väl inte klenare än jag killar?!" Torsdagens aktiviteter var inget undantag.

*****

Apropå Clintan. Bästa filmcitaten någonsin lyder: "There are two kinds of people in this world my friend; the ones with a loaded gun and the ones who dig. You dig."

*****

Schaman eller dylikt sökes för att få till en smärre klimatförändring så att snön försvinner.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0