Disney on ice typ

Så var man igång på allvar igen (förhoppningsvis även med bloggandet, har varit jäkligt mycket som tagit tid på sistone). Två träningar och en match för undertecknad så här långt och det känns oerhört roligt. Gårdagens träningsmatch mot Skottfint spelades på Ruddalens konstgräs och isbanan bredvid var nog inte mycket halare. Underlaget till trots lyckades bägge lagen stundtals prestera rätt så bra fotboll. Jag är personligen mycket överaskad av hur bra det såg ut. Försvarsspelet fungerade nästan felfritt med ett mycket bra positionsspel över hela banan. Oroväckande stabilt för att vara första täningsmatchen. 2-2 slutade matchen men vi borde nog ha vunnit. Vid ledning 2-0 fick Magnus chansen att punktera matchen från elva meter men lyckades med konststycket att bredsida bollen cirka en meter utanför stolpen. "Jag fick ju honom att gå åt fel håll i alla fall", var de två senaste säsongernas skyttekungs kommentar efter matchen.

Att skriva ett längre referat lämnar jag åt någon annan att göra men värt att nämna var den märkliga situationen i andra halvlek. Skottfint tilldelades frispark någon meter utanför vårt straff område. Medan jag står och skriker ut murinstruktioner har bollen rullat iväg ett femtal meter från frisparksplatsen och vår gamle lagkamrat Patrik Jacobsson (kallad Pastorn i Skottfint, hysteriskt kul) får för sig att skjuta. Skottet går rätt i famnen på mig och jag rullar förvånat ut bollen igen. Då rakar Peter Olofsson ogenerat in bollen i mål och domarn pekar på mittpunkten. Jag blir naturligtvis topp tunnor rasande och börjar tillsammans med mina lagkamrater skrika på domaren. Denne menar på att han sagt spela på efter skottet, något som ingen uppfattat. I vilket fall inte jag. Jag skriker då att han kan väl inte godkänna en frispark som lagts fem meter fel varpå domaren tar tillbaka måldomslutet och frisparken läggs om. Jag har då aldrig varit med om maken...

Måste säga att jag gillar Skottfint. Härliga fotbollsspelare och de verkat trevliga när man snackar med dem. Igår var de dock förjäkla gnälliga, några av dem. Det är visserligen något jag tycker gäller generellt om fotbollsspelare. Varför kan man inte ta en kroppstackling utan att gnälla? Och detta ständiga tjat på domaren? Tacka vet jag handbollsspelare...

*****

Handbollsmatch på fredag kväll och fotbollsdito på lördag morgon sätter sina spår. Man är som sagt inte tonåring längre.

*****

Det roligaste med att komma igång med fotbollen igen kan vara att jag där helt legitimt får gorma och skrika och skälla hur mycket jag vill.

*****

I skrivande stund ligger vi under mot West Ham med 2-0. Varför har Liverpool alltid så svårt mot bottenlag? Jag blir så trött.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0