"The mask I polish in the evening, by the morning looks like shit"

Det var ju ett tag sedan man såg gubbarna så när Captain Andess ställde till med klubb på juldagskvällen fick man se till att släpa sig dit trots ett tungt tolvtimmarspass i ryggen. Ett mycket trevligt initiativ. Musiken var såklart för hög och dålig men så är det la nu för tiden. Det roliga var ju såklart att se alla härliga ansikten igen. Jag gick fram och knackade Tobbe på ryggen där han stod i baren och sa: "Tobbe, nu får du flytta på dig så andra kommer fram." Tobbe vände sig om, kollade på mig och sa "nej". Sen vända han ryggen mot mig igen. Han är underbar den äldste Johnssonbrodern.

*****

Johan på väg till Partille. Jag sa åt honom att jag tänkte skriva ett väldigt argt inlägg om detta. Det gör jag såklart inte. Johan är på tok för bra för fyran och jag förstår att han vill lämna. Personligen tycker jag dock han kunde gått direkt till en klubb i tvåan och hoppat över trean.

*****

Gissa vem som var jultomte på barnhemmet? Ni gissade rätt. Det gjorde även vårt äldsta barn. Jag hann inte mer än innanför dörren innan han kläckte ur sig ett "hej Erik". Party pooper.

*****

Apropå tvåan. Arvid tyckte jag skulle komma till VF, som numera huserar där, långt från 90-talets finrum. Givetvis bara vanligt fyllesnack men det hade ju varit oerhört coolt att representera två olika A-lag för en och samma förening.

*****

Jag ber här offentligt om ursäkt för att jag missade cupen. Jag fick hoppa in på jobbet då vi hade sjukdomar i personalen. Kunde ju tackat nej men jag har verkligen gått och blivit jobbets lilla bitch som tar en massa skitpass.

*****

Titeln är tagen från gruppen Bright Eyes låt Lua. Sagolikt fin är den. Hela albumet I'm wide awake it's morning är något ni bör kolla upp om ni inte gjort det.

*****

Nej, något Frölunda lär det inte bli. Huruvida det blir Donsö är dock högst oklart. Nästa måndag skall jag upp till Södertälje på arbetsintervju. Sedan tar vi det därifrån. Håll era tummar för mig.

//Erik

Kommentarer
Postat av: Pyttis

Vi önskar dig givetvis lycka till för en go tjänst för levebrödet i Södertälje.

Som du vet Erik så är det ju delad glädje om det går bra för dig!

Går det inte vägen denna gång så kommer det fler tillfällen men vi vill ju även ha dig här hemma!

2011-12-28 @ 22:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0