Ingen Alexander, vår Lucas

Det som inte fick hända hände. Liverpools kanske bäste spelare så här långt, är borta resten av säsongen. Med Gerrard på skadelistan känns mittfältet plötsligt en aning tunt. Jay Spearing är en klart kompetent defensiv mittfältare men den världsspelare Lucas gått och blivit lär han aldrig bli. Jonjo Shelvey är hemkallad från Blackpool men det ger ingen lösning på problemet direkt då talangen främsta egenskaper gör sig hörda längre upp i planen. Jävla skit helt enkelt.

*****

One-piece Anton? Finns inga skäl i världen till varför man skulle vilja visa sig i en sådan.

*****

Apropå Lucas. Hur kan han bara ha 78 på FIFA? Premier Leagues bästa defensiva mittfältare säger jag. Ingen vinner bollar som han. Vem saknade Mascherano liksom?

*****

Inomhusturnering på Donsö nästa lördag. Ser framför mig hur jag kommer glänsa i en hårt arbetande mittfältsroll.

*****

Apropå FIFA. Spenderade helgen i Stockholm hos en vän och det blev ett par matcher i PES11. Fy faaaan vilket skitspel det är. Ingen som kan någonting om fotboll kan hävda något annat.

*****

Jag vet att jag är färgad. Essien räknade jag inte med eftersom han är skadad. Sedan finns ju hyggliga gubbar som Dejong, Tioté, Parker and so on med. Men jag hade inte bytt ut vår brasse mot någon av dessa.

*****

Stockholm är bra vackert ändå. Ligger något speciellt över Söder. Där vill jag bo.

Nu skall här drickas glögg och äta pepparkaka. Simma lugnt alla.

//Erik

Kommentarer
Postat av: Anton

Hmm, tänkte hugga rejält angående Lucas och bra defensiva mittfältare i PL men efter en viss betänketid kom jag fram till att det kryllar inte av den spelare i total världsklass i PL i nuläget om man jämför med för några år sedan med Viera, Makelele, Alonso m.fl.



Essien, Mikkel är inte vad de varit, Essien mycket skadad och med Mikkel vet jag inte vad som skett.



United då? Carrick? Anderson? Fletcher? Anderson och Fletcher ser jag mer som tvåvägsspelare och Carricks bäst-före datum gick ut för ett tag sedan.



Liverpool har annars en fin tradition med Alonso och Mascherano, vilka spelare de var! Visst Lucas är energisk men bättre än Song tror jag inte att han är. Song är den som vinner närkamper i Arsenal och har i mitt tycke ett bättre register än Lucas om vi snackar djupt, liggande "playmaking" a la´Pirlo.



Hört en del om Tiote i Newcastle men sett lite för lite, han var mycket bra mot oss förra året i alla fall.



Scott Parker är väl annars det klart hetaste valet. Oj, vad det tar emot att säga det. S***s går bra nu.



Just some thoughts...



/Anton

2011-12-06 @ 08:34:09
Postat av: Erik

Ja Song glömde jag och Fletcher med. Två oerhört kompetenta spelare. Skulle dock inte byta Song mot Lucas heller. Tycker Lucas är bättre i defensiven och Charlie "pirlo/alonso" Adams som playmaker så där går det ingen nöd. Eller jo nöd går det ju nu. Rött på Spearing igår och tre matchers avstängning. Nu har vi snart inga mittfältare kvar.

2011-12-06 @ 18:02:04
Postat av: Anton

Charlie Adam har en bra fot, det håller jag med om. Dock är han lite för långsam för att vara riktigt bra i mitt tycke.



P.S Bagis sade att du skulle stå på cupen, det stämmer väl ändå inte?

2011-12-07 @ 08:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0