Inga träd får växa till himlen

Ibland är fotboll oerhört ologiskt och orättvist och andra gånger är fotboll hur rättvist som helst. Vår förlust mot Skottfint i fredags är ett exempel på det sistnämnda. Vi hade inte en chans helt enkelt. Vi saknade visserligen snudd på en hel backlinje men det hade nog inte spelat någon större roll, Skottfint var för bra den här gången bara. 5-1 blev det till sist. 2-0-målet precis innan halvtid var naturligtvis blytungt att åka på och och kom till efter en rejäl tabbe av mig när jag tvekade på en utrusning. På sätt och vis känns det skönt att det inte blev matchavgörande.

*****

Jakob (eller stavar han med C), vårt senaste Bultenförvärv, kan bli riktigt nyttig med tiden. Jösses vilket tillslag den killen har. Frisparken, på vilkens retur Simon rakade in reduceringen, var en riktig kanon. Verkar dessutom förbannat trevlig.

*****

Att släppa in det sista målet precis efter vi gjort vårt är fan inte acceptabelt. Där kände jag mig rejält övergiven och vi måste uppträda stoltare än så. Målskillnad kan komma att bli viktigt om inte annat.

*****

Blixt och Milicevic var fullständigt lysande på topp för Skottfint. Båda verkar dessutom vara trevliga prickar. Att Blixt spelar med Liverpoolsvettband gör inte saken sämre. My kind of guy.

*****

Vår bristande moral i matchens sista sekvens är dock inget mot vad Arsenal visade upp idag. Jag lider med alla gunnersfans. Faktiskt.

*****

Får göra en kovändning här. Kärra tar inte hem serien. Förra året låg man i trean. På hösten har man nu förlorat mot alla lag i serien som förra året låg i femman. Naturligtvis inte acceptabelt om man har ambitioner på avancemang. Nej, nu vette tusan om inte Näset tar det ändå. Trots att man saknar Davve. De känns ju oerhört stabila just nu. Kanske det enda laget i denna knäppa serie som gör det.

*****

Skolstart imorgon. Bara femton veckors studier kvar, sedan är man äntligen utbildad socionom. Ser fram emot att ha en lön.

*****

Balltorp känns, tyvärr, också rätt stabila nu. Det gör dock inte GFF. Att de skulle slå Björkö och hjälpa oss lite var väl inte för mycket begärt?

*****

Man märker att man börjar bli gammal nu när handbollssäsongen börjar smyga igång igen. Usch. Jag har nog aldrig känt mig så långsam som nu. När snabbhet och smidighet är det man varit bra på och man inte längre har det, vad skall man då göra? Nåväl, man kan ju alltid bli en Ola Lindgren och slåss lite i försvaret. Fint.

*****

Apropå handboll. Min gamla vapendragare från tiden på Göteborg Energi och även lagkamrat i stadslaget när det begav sig, Alexander Berg, har startat en blogg för sitt Warta HP. Förvånandsvärt läsvärd och hittas här.

*****

Nu: kvällste och kurerande av begynnande förkylning.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0