Dagen då vi lärde oss att älska Lucas

Hade någon igår sagt att Liverpool skulle besegra Chelsea med 2-0 och att Lucas Leiva skulle vara så bra att man faktiskt ser en framtid för honom i klubben, så hade jag naturligtvis inte trott på denna någon. Hade någon förutspått att jag skulle drabbas av städdille och få för mig att skrubba köksluckor skulle jag inte trott på det heller. Men inte desto mindre så städade jag. Och Liverpool vann. Och Lucas var helt strålande på mittfältet. Oerhört roligt för den så bespottade brassen. Kul också att Martin Kelly fick spela och att även han skötte sig utmärkt. Tycker den unga backen känns stabilare än Glen Johnson även om han inte är ett lika stort hot framåt.

Vem kan slå Filip och Fredrik får man väl säga ligger långt under komikerparets normala standard? Töntiga tävlingar och Pontus Gårdinger på det. Burr... Femman är helt klart sämsta kanalen i det allmäna tv-utbudet. Eller? Fast jag älskar Hummeltröjorna. Klassiskt.

Att jag nämner Liverpool så mycket är såklart för att jag håller på dem. Jag vet dock att det finns många som håller på Arsenal i laget (populärsta laget i Donsö?) så lite om dem också då. Okej här kommer det: det var gött att Arsenal förlorade mot Newcastle idag. Men det är ett bra lag, de kommer igen.

Det bästa med den här årstiden måste ändå vara pepparkakorna. Pepparkakor tillsammans med kall mjölk kan nog vara den godaste kombinationen som finns. Läge för lista kanske? Klart! Topp fem mat/snacks/kakor etc och dryckkombi nationer:

5. Saft och popcorn. Saftens sötma är ett perfekt komplement till de salta popcornen.
4. Pannkakor och mjölk. Barnsligt gott. Den kombinationen blir man aldrig för gammal för.
3. Öl och chillinötter. Vad säger man? Det ena föder det andra. Oftast dålig ekonomi som sätter stopp för förtäringen av den kombinationen.
2. Kaffe och malteasers. Snuddar på en förstaplats. Bästa hemmafikat.
1. Pepparkakor och mjölk. Ni förstod det såklart. Kombinationen som är så löjligt god att du helst vräker i dig allt själv utan att dela med sig.

Något jag glömmer?

Lider en aning med Lazio idag. Roma var visserligen bra men jäkligt surt att få två straffar emot sig. Ovanligt bra match för att vara italienska ligan var det hur som helst.

Fernando Torres!

//Lehmann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0