Donsö Indoor Champion


Det blev tillslut Donsö som stod som segrare även denna igång i DIS årliga inomhuscup. Det var Donsö 3 (orange) som i finalen kunde stå som segrare efter att ha slagit Vrångö IF med 7-2.

Vägen till guldet gick genom gruppspelet där matcher spelades mot Fiskebäck med blandat FCF-bloggaren samt vår egen PeA Karlsson (!), Väster C, DIS 1 och Styrsö Kombo. Där blev det två vinster, en lika samt en förlust och man kunde avancera till slutspelet som grupptvåa.

Kvarten vanns mot Lindholmen där jag tyckte att vi hade grepp om matchen från början till slut.

I semin kunde vi tillslut besegra det rutinerade DIS 2 med Dawidsson i spetsen, där vi efter lite flytmål kunde gå upp i 4-0 ledning innan de kunde snygga till siffrorna till slutresultatet 4-2.

I finalen fick vi som sagt möta Vrångö IF som stod för en heroisk insats i semin mot Donsö 1, där man kunde vinna med 2-0 efter ett sista mål i öppen kasse av målfarlige K-J Levin. Dock spelades finalen ca 5-10 minuter efter semin och Vrångö IF kom ut med lite trötta ben vilket gjorde att siffrorna rann iväg till hela 7-2. Dock en stark turnering av VIF som jag tror blir ännu bättre nästa år.  

Jag kan inte låta bli att berömma mina lagkamrater som jag tycker stod för en härlig insats, så här kommer en liten spelarbedömning av DIS 3 Orange:

Leo - Vad skall man säga? Fick flera smällar och stannade kvar trots att julbord på Stena lockade och var kung i slutspelet. Turneringens MVP.
Arvid - Playmakern längst bak. Stod dessutom för flera viktiga mål.  
Johan - Var på pappret back men var väldigt offensiv, lite som en brasse och varje lag behöver ju en sådan!
Anton - Jag var lagets gamling och gjorde vad jag kunde för att hålla ihop defensiven.
Tobias - Blandade viktiga mål med ett enormt jobb. Det är sådana spelare man vinner matcher med.
Jimmie H - Lagets offensive tekniker. Har en stående inbjudan till att joina DIS för gott.
Andreas H - Ett utropstecken. Visade prov på tuffhet när det som bäst behövdes. Fråga bara Torgny F.

Lehman skulle egentligen varit med vårt vinnande lag men kunde inte komma pga strul med tåg. Hoppas att han är LITE bitter i alla fall. Han håller ju trots allt på Liverpool så det kan han ha.

För andra åsikter/perspektiv kring cupen kan man läsa här eller här eller här.

/Anton

Kommentarer
Postat av: Erik

Vad är det för jäkla påhopp Anton? Ska jag ha det bistra i att inte få vara med i cupen och umgås med mina kära lagkamrater för att jag håller på Pool? Visst var jag bitter men nöjd med att "mitt" lag vann. Tveksamt om det gått lika bra om jag vart med kanske... :) By the way, Lehmann stavas med två n.

2010-12-06 @ 14:43:11
Postat av: Anton

Lite skit kan du gött ha din besserwisser...

2010-12-06 @ 20:14:52
Postat av: Anders

Kommer du dyka upp i januari Lehmann? Eller kommer du tönta dig och tro att du är Kim andersson?

2010-12-06 @ 20:33:05
Postat av: Erik

Jag är ständigt sjukt fotbollssugen så nog dyker jag upp i januari alltid. Så länge vädret tillåter att vi tränar då. Tönta mig kommer jag garanterat göra men jag kommer aldrig tro att jag är Kim Andersson även om jag en gång ärvde ett par skor av honom.

2010-12-07 @ 10:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0