Donsö IS - Fässberg IF

 
 
 
 
 

Donsö - Fässberg 3-3 (1-0)

 

Ja detta var väl inte så bra. En rätt så konstig match som var svår när man tänker tillbaka på den.

 

Mattias
Capov Robert Olof Anton
Albert Anders Sudo Ludwig
Dino Patrik

 

Bänk: Erik Mackan Magnus

 

Jag trodde jag var avstängd. Men hade bara samlat på mig två gula. Trodde det var tre, det var två. Dock tre efter den här matchen så avstängd mot Velebit.
Istället hade jag dragit på mig en dryg förkylning. Borde väl egentligen inte spelat överhuvudtaget. Men jag ville och det kändes okej på uppvärmningen. Men en stund in i matchen kände jag att det inte riktigt var hundra med energin. Så jag och Sudo där inne. Två sjuklingar.

 

Fässberg gillar att passa bollen. Är ganska duktiga på det och har bra tålamod. Dröjde väl 10 min innan dom blev väl naiva och vi bröt och satte Dino i friläge.
Rundade målvakten men en av deras kunde rädda på mållinjen. Synd. Hörnan efter hade vi en nick i ribban.

 

Matchen är i lågt tempo där vi avvaktar lite frustrerande mycket i pressen tycker jag. Vi är dåliga på det just nu. Vi tar chansen för sällan och spelar lite alibifotboll. Dvs att vi inte går på riktigt. Jag tycker vi måste våga mer. Våga gå på och ta bollen av dom.

 

Hursomhelst så lägger Sudo en boll till Dino. Han vänder upp utanför straffområdet och lägger in den i bättre krysset. Varken mer eller mindre. Har slutat att förvånas över hans mål nu för tiden.

Levererar viktiga och dessutom riktigt snygga mål.

 

 

Det står sig halvleken ut. En jämn halvlek. Fässberg har mest boll men vi gör mest med den.

 

Magnus fick byta av Sudo som inte orkade mer för sjukdom. Då försvann lite av våran bolltrygghet. Sudo skötte mycket av vårat spel i första och det skulle straffa sig i andra när han inte var på plan. Magnus i all ära. Men Sudos passningsspel och bolltrygghet är han ensam om i laget att ha.

 

Sudo.
 

 

Efter en kvart i andra så skjuter Patrik in en frispark. Med touchen på muren så gick den in. Lite tur men jag bryr mig inte.

 

Men det är nu debaclet börjar. Dom spelar till ett fint mål när Jag, Capov och Olof är lite för sega på högerkanten.
Dom får givetvis blodad tand och vi sjunker djupare. Har svårt att få tag i bollen och skapa anfall här. Dom lägger in ett inlägg som Olof olyckligt skjuter rätt på sin egna arm. Straff och mål.
Vi får inte ordning på något alls och dom spelar runt oss utanför straffområdet tills en av dom bara lägger in den. Slappt försvarsspel och Mattias måste stått skymd för han reagera inte ens.
Så dom har gjort tre mål på 25 minuter och vi tar oss i kragen lite för sent. Ska väl även sägas att Dino hade två frilägen under den här perioden men matchen var i förrgår och minnet kommer inte ihåg matchen minut för minut.

 

Dom blir fega sista tio iaf. Vi är förbannade och i 90:onde så rivs Dino ner efter fint sammarbete mellan honom och Patrik.
Straff och mål. Lättnad.

 

  
Firma Höglund / Dino.
 
 

 

Sammanfattning:
En svår match. Energilös om jag ska sätta ett ord på den. Var ju sjuk så kanske därför jag känner så här. Men tycker det var svårt att komma in i matchen. Det var lågt tempo där det kändes som lagen turades om att spela runt bollen i backlinjen innan man bestämde sig för att anfalla. Det är inte jag van vid utan trivs bäst när det blir lite Hawaii och andrabollkamp. Men som sagt. Jag var förkyld och borde inte spelat alls. Speciellt inte nu jag känner att jag kunde gjort mer på deras första och tredje mål.
Samtidigt var vi inte beredda på när Fässberg blev desperata och bara körde. Då var vi nere i något slags lunktempo och lyckades inte ta oss ur det.

 

 

Men vi tappar en 2 måls ledning med halvtimmen kvar. Icke bra.
Tror det beror på att vi har tränat dåligt nu i ett par veckor. Vi behöver komma igång igen och hitta det.
Vi har spelat 2 mediokra matcher nu och ändå samlat 4 poäng på dom. Så det finns mer att ge och är inte helt åt helvete.

 

Väl mött
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0