Wow! Dawidsson igen!

 
Vår vän i Afrika skickar nu updates i en stadig takt, äntligen får man väl säga. Är detta kanske ett tecken på hemlängtan? Se nedan för hans senaste email.
 
 
Hej mina vänner,

 

Hur har helgen varit? Har ni spelat?

 

Själv har jag idag spelat en match i grannbyn i 36-graders värme mitt på dagen. Vi förlorade med 4-2. Under åtta månader här så har jag fortfarande inte förstått hur kongoleserna uppträder i defensiven. Alla vill anfall amen ingen vill försvara sig. Så är det kanske hemma också men här uppträder ytterbackarna som yttermittfältare utan någon som helst tanke på att försvara sig när man tappat bollen.

 

Det var så tokigt varmt idag att det började sticka i huvudet. Hade det stått 2-2 hade jag nog fortsatt, men 2-4 till det andra laget och en vecka kvar innan jag skall få träffa mina vänner igen, men nu byte jag ut mig själv med tio minuter kvar. Tror inte det har hänt tidigare att jag frivilligt gått av en match. Förnuftig eller ålderstecken? Det får ni avgöra själv. Det är tyvärr ingen självförtroendehöjare att byta ut sig själv i en old-boys match på landsbyggden i Kongo.

 

Nu till rubriken:

 

Vårt lilla paradis är poolen i grannbyn (där vi idag spelade matchen) och dit åkte vi efter att vi haft en liten hejdå fest med de båda lagen. När vi kommer fram till poolen så hoppar alla ut ur bilen för att tävla om vem som först kommer i. På poolkanten så ser vi dock att poolen är helt "sketten". Vilket antiklimax för Justus som laddat sedan förra veckan.

 

Hur som helst, efter lite övertalning så kommer sig Justus igen och vi spelar lite fotboll på gräsmattan vid poolen. Då dyker han upp, Jimmy Kjellberg. Fantastiskt roligt, Vad gör han här?. Det visar sig dock att killen inte heter Jimmy och inte bott på Styrsö heller för den delen. Kongo-Jimmy (kan vi kalla honom) kommer från Belgien och är i Kimpese i tre månader för att installera ett datorprogram på ett sjukhus som drivs av Belgiska katoliker.

 

Belgare?

 

Skall bli så roligt att få träffa er alla igen.

 

Vi ses på träningen den 1 Maj (står att det är träning då på hemsidan)

 

Kram Mathias

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0