Hallå (eller)

Hej alla glada. Här sitter man på soffan i sitt nya hem, lyssnar på Chet Baker och sippar rödtjut och tänkte således att det är på tiden att jag visar att jag lever. Ni behöver inte vara oroliga. Flytten har gått bra och jag ser med spänd förväntan fram emot måndag då jag börjar jobba. Innan dess skall jag klippa mig och raka mig. Jobb har jag ju redan skaffat.

*****

Gött att se att Attón håller bloggen vid liv. Lika fint är det att Spaghetti tar på sig att vara filmare. Jag var dock mycket förvånad över att höra Gilbert O'Sullivans Matrimony som ljudspår till filmen. Jag trodde dagens ungdom bara lyssnar på dunka-dunka och annat oväsen med för hög bas och inte alls kände till sing & song writers från 70-talet. Bra där.

*****

Än så länge har jag inte börjat leta lag här uppe. En massa snö och ännu fler minusgrader gör att suget ligger på låg nivå. Vem vet, håller ryssvintern i sig kanske jag förblir DIS-spelare och kan vara med i cupen i sommar. Då kan jag och Dawidsa lira tillsammans, som han önskade. Jag blev mycket rörd av nyss Mattias och Magnus fina ord efter mitt förra inlägg. Jag både tror och hoppas att vi kommer spela tillsammans i Donsös vackra färger igen.

*****

Dawidsa har ju omnämnts en hel del på sistone. En härlig karaktär är vad han är och antagligen den i laget jag skulle umgåtts med mest om jag bott ute på ön. Jag vill tro att vi haft mycket intressant att prata om.

*****

Ni som är kvar i Göteborg: bojkotta Vasastan och Kelly's! Varför? Jo för att de accepterar inte kortköp. Okej Vasastan tar kortköp över 300 men hur ofta handlar en vanlig arbetarpöjk för så mycket vid ett och samma tillfälle. Finns inget som skriker svarta pengar så mycket som att bara ta kontantbetalning. Och tänker man svarta pengar och barer tänker man också kriminell verksamhet. Så därför: bojkotta dessa ställen så hindrar vi i varje fall några hundringar att hamna hos sådana typer.

*****

Känns bra att man gått in direkt och visat var FIFA-skåper skall stå här uppe i Stockholm. Jacob, som jag bor med, har än så länge inte mäktat med att slå mig.

*****

Jag planerar att komma ner till Göteborg under påsk. Är det någon match man kan komma och se då?

//Erik

Kommentarer
Postat av: Anders

Gött lehmann! Förväntar mig fortfarande mer av sånna här inlägg från din sida

2012-02-11 @ 10:14:35
Postat av: Dawidsson

Vi får ta vår snack när du är på besök i Götet

2012-02-13 @ 08:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0