Dagen efter

Vilken pärs det blev. Sista fem när domaren hittade Balltorpfrisparkar till höger och vänster och bollen lyftes in gång på gång var man redigt nervös. Men vi höll undan och får alltså spela i fyran även nästa år. Efter matchen var man bara helt slut. Den psykiska anspänningen som varit gjorde att jag knappt kunde känns glädje. Man var nog snarare lättad skulle jag tro.

Jag lider verkligen med Balltorp. Ett fruktansvärt sätt att åka ur på måste det vara. Mölndalspojkarna rivstartade och hade skapat två farliga chanser efter bara fem minuter. Vi åt oss dock in i matchen och var det lag som var närmast att spräcka nollan i första halvlek då Magnus stötta Johans (?) framspelning tätt utanför stolpen.

I halvlek gick jag bara runt i solen och mös. Det var verkligen en fantastiskt rolig match att spela. Speciellt då man kom rätt in i matchen med några räddningar och plockade bollar. Tycker överhuvudtaget att det var en väldigt avslappnade stämning i halvlek hos oss blåvita.

Andra halvlek blev ett ställningskrig med relativt få klara chanser. Mot slutet uppstod, naturligtvis, ett enormt tryck från Balltorp mot vårt mål och man var så nära som en boll jag med nöd och näppe nådde och kunde styra upp i ribban. Nej, det är synd att inte Balltorp kunde fått klara sig kvar de med.

*****

Eftersom Excet antagligen går runt på Donsöpengar så var det där vi hamnade för att fira resultatet på kvällen. Jag kan i min vildaste fantasi inte förstå att folk villigt betalar 150 spänn för att sedan fösas fram och tillbaka mellan folk som håller på att förslytta sig på och mellan dansgolv. Totalt kaos råder. Trevligt på vissa sätt men andra ett obehagligt sätt att spendera en lördagnatt. Att studera nattklubbslivet ur ett sociologiskt perspektiv är dock väldigt intressant.

*****

Var väl sådär sugen på att spela handboll idag efter gårdagens urladdning och firande, men spelade gjorde jag. Om jag inte var sliten innan så är jag det definitivt nu. Som jag brukar säga; man är inte tonåring längre. Vi fick stryk med tio mot Aranäsjunisar förstärkta med några elitserierutinerade äldre killar. Inte mycket att säga om men kul var det ändå. Er matchotränade (fyra träningar tror jag jag mäktat med) stod för tre mål, nån fixad straff och en utvisning. Vänta bara till jag är igång på allvar...

*****

Om gårdagens match var min sista för Donsö var det ett skönt sätt att avsluta måste jag säga. Efter fadäsen i det som möjligtvis var min sista hemmamatch, då jag var rädd att det skulle innebära relegering, känns det fint att få stå för en stabilare insats och en nolla. Det där med att hålla nollan var ju trots allt, när allt kommer omkring, det enda som behövdes.

*****

Bloggen ber slutligen att få gratulera Kjelkan och killarna i GFF till platsen i division tre. Sett över hela säsongen var det nog välförtjänt. Måste varit surt för Näset men de vinröda har ju fortfarande chansen via ett kval. Får de bara behålla sin trupp har man definitivt ett lag för trean i framtiden.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0