Arvid om fotbollspel i Frölunda A-lag


Arvido är en "go Donsö-pöjk" som för närvarande testar spel högre upp i divisionerna, nämnligen i Frölundas seniortrupp. Bloggen tänkte stämma av med honom om hur det egentligen går. Vi håller tummarna för Arvid och hoppas att vi inom en snar framtid ser honom i den fina DIS-tröjan igen.




Hej Arvid, hur är egentligen läget?

Hallå Anton. Läget är mycket bra med mig. livet rullar på så att säga.

Hur går träningen med Frölunda?

Träningarna i Frölunda går mycket bra för mig, och jag känner att jag börjar bli en i gänget. Då vi har många nya spelare så känner man att allt börjar sätta sig mer och mer ju längre tiden går.

Hur ofta tränar ni?

Vi kör på nu och tränar 4 tillfällen i veckan + 1 match så 5 pass i veckan. sedan så går jag ju på fotbollsgymnasiet och tränar 3 extra gånger i veckan.

Hur har det gått i träningsmatcherna än så länge? Startat? Position?

Vi har bara spelat två träningsmatcher än så länge. Båda har slutat med snöpliga 1-0 förluster. ena matchen på en tveksam straff. Och för egen del har jag startat båda matcherna på mittbacken och spelade 90 i första och CA 72 i andra, Andra matchen slutade dock på läktaren för min del då jag drog ner en kille som var fri. Korkad regel den där.

Vad har du för mål med denna säsong?

Mitt mål med säsongen är först och främst att ta en plats i start11an.

Vem är bästa spelaren i laget?

Enligt mig så har vi många duktiga spelare och ett ungt och talangfullt lag, men bäst får jag nog säga att Erik Johannessen är.

Tror du att du kommer att komma tillbaka till DIS för att avsluta karriären?

Jag tror och vill att min karriär kommer sluta i DIS tröjan på en grön Nordövallen.

Till sist, fem snabba frågor:

United eller Arsenal?
Fult mål eller snygg dribbling?
Donsö eller stan?
Beyonce eller Megan Fox?
Utsikten eller Torslanda?

/Anton


Kommentarer
Postat av: Erik

Vad är det sämsta med att spela i Frölunda Arvid?

2011-03-08 @ 10:42:58
Postat av: Jörgen

Snygg tröja Arvid!

2011-03-09 @ 05:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0