I dessa omoraliska tider

Först och främst. Tack Anton som anförtror mig att skriva på hans blogg.

Jesper Hussfelt ger några goa exempel på filmingar på fotbollskanalen idag. Kolla in Gamst-Pedersens mot Arsenal om ni inte sett den. Värre än Glenn Strömbergs. Eller kanske inte... Hur som helst, fusk inom dagens fotboll är inget nytt eller ovanligt. Såg helgens Fotbollskanalen Europa på tv4 där Nanis mål mot Spurs givetvis diskuterades. Vad som är intressant är att Nanis agerande knappt är intressant. Självklart är domarteamets insats värt att raljera kring, men det klart omoraliska i, den förvånandsvärt självgoda portugisens, agerande tas nästan för givet. "Sådan är fotbollen" eller "de flesta skulle gjort likadant" säger man. Som om det vore okej då. Men kan man verkligen rättfärdiga något felaktigt som filmningar med argumentet att "det är så det är"? Har man inte tappat allt då? Att förlora på grund av någon annans fusk är aldrig roligt, vare sig man spelar i Premier League eller i div.5B. I de stor matcherna står dessutom miljonbelopp på spel varför jag verkligen inte kan förstå hur en hel fotbollsvärld kan acceptera det. För om ingen bryr sig (okej jag överdriver en aning men ni fattar) så får man väl förstå att spelare försöker ta till vilka medel de än kan för att få fördel. Inför tuffa retroaktiva straff säger jag. Som killen i Elfenbenskusten som fick Kaka utvisad i VM. Stäng av en sån i fem matcher så att det känns. Vad säger ni?

Apropå omoral. Såg Jimmie Åkesson debattera med andra partiledare i dagens riksdagsdebatt. Hur han tagit sig dit är en gåta alltså. Ett är ju dock säkert; hade man tagit debatten tidigare hade det aldrig skett. Killen är verkligen helt tappad. Argumenterar i stil med "Ja men du då?". Som svar på Lars Ohlys uttalande om SD som ett enfrågesparti svarade den gode Åkesson: "Vad jag har hört så har Lars Ohly mest pratat om Afghanistan här idag." Eller något i den stilen. Öhh... Kan du va själv, sa Bull.

För övrigt är jag sjukt impad av FCK's insats mot äckliga Barcelona igår.

Är Garreth Bale världens hetaste spelare just nu?

Pissväder. Den som kom på uttrycket om dåliga kläder hoppas jag dog en plågsam död.

För övrigt planerar jag att göra mitt livs första inomhusträning på Donsö på måndag. Nej, jag tänker inte stå i mål.

//Lehmann

Kommentarer
Postat av: Anton

Love it!

2010-11-03 @ 18:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0