FIFA-turneringen: Recap

 
Nå, hur gick det då i årets FIFA-turnering? Vem är årets officiella "FIFA-kung" i DIS? Tillåt mig summera kvällen med några rader.
 
Det var hela tjugo personer som samlades hemma hos Pyttis för att göra upp om det prestigefyllda priset samt en prispott på 1800 riksdaler. Spaghetti hade roddat bra så det fanns tillgång till tre stycken uppsättningar av TV, PS3 samt dubbla kontroller. Pyttis hade dessutom förberett med korv med bröd och minutiöst utformat spelschema. Klockrent med andra ord. Enda smolket i bägaren var att de hade riggat lottningen på förra träningen (jag var ej medverkande) så att jag fick välja lag som nummer tjugo på listan. Alltså sist av alla. Mitt val föll då på Malaga. Jag vet, man kan få bättre.
 
Roddar fint...
 
Jonathan, Lallen, Wamid, Höglund, Nils B och Simon G Jr utgjorde "Dödens grupp" där två av dessa gick till semifinal senare i turneringen. Jag själv hamnade i den tuffa grupp som bestod av Jens P, Marcus B, Pyttis, Emil, Christian samt Mathias. Den sista och på förhand lättaste gruppen var Capov, Mackan, Magnus F, Jansson, Johan J och Torbjörn. Från dessa grupper gick följande spelare vidare till kvartsfinal:
 
Wamid - Pyttis (!)
Anton - John B
Jonis - Höglund
Jens - Capov
 
Wamid slog väntat Pyttis enkelt medan resten av matcherna blev tuffare. Jag själv stod upp rätt bra mot favoriten John B och försvarade mig bra samt hade ett fint passningsspel, dock hade jag extremt svårt att skapa något medan John hittade på farligheter titt som tätt. Matchen slutade 1-0 till John, vilket får anses rättvist. Jag fick här en rätt skarp kritik från tittarna att jag spelar som jag gör i verkligenheten, alltså ständigt en pass för mycket....
 
Jonis slog Capov och Jens som imponerat tidigare slog Höglunds Man C med sitt Juventus. Semifinalerna såg alltså ut på följande sätt:
 
Wamid - John B
Jonis - Jens
 
Capov, såg vass ut men rök redan i kvarten.
 
Dessa matcher blev stentuffa med bland annat förlängning mellan Wamid och John B där John till slut kunde dra det längsta strået. John imponerade här med att föra matchen likt Barca i verkligheten medan Wamid låg på kontring. Jonis slog Jens och tog sig välförtjänt till final med sitt lag Tottenham.
 
Final mellan John B (Roma) och JFK (Spurs) således. Denna final blev en klassisker och samtliga satt på helspänn och såg spektaklet som gick till straffar! Här kunde John vinna och inkassera hela 1800 kr.
 
Vi säger grattis till John B som blir mannen att slå nästa år, det är ett som är säkert.
 
John Backman - FIFA-kung i DIS 2012.
 
/Anton "Malaga" Jansson
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0