Med tre poäng och en Spurströja i potten

Bagarn är bra rolig. I början av träningen igår log han sitt pilimariska leende och sa: "Jag vet att du sneglat länge på denna nu Lehmann." Samtidigt drog han av sig sin överdragströja och blottade Tottenhamtröjan med Fhager på ryggen. "Nu kan den bli din. Håll nollan på lördag så får du den." Senare under träningen tjatade han om hur "Lehmann ska hänga upp denna på väggen hemma." Och så vidare. Sådan är han vår Bagare. Extremt givmild. Och rolig. Väldigt rolig.

*****

Hade tänkt skriva lite längre inför morgondagens match mot GFF men jag sitter här med ett glas argentinskt Malbec och har precis plockat ut en chokladkaka ur ugnen. Samtidigt skall Litauen-Frankrike i basket-EM till att börja så det blir därför svårt att leva upp till vad jag hade tänkt. Vi kan dock konstatera att Kjell-Åkes gäng säkerligen är riktigt revanschsugna efter den i deras ögon, snöpliga förlusten mot oss i våras. Det var, som alla säkert vet, GFF's första förlust och den kom mot laget som då var tabelljumbo. Surt som tjyven. Sedan dess har GFF, som länge var suveräna serieledare, krackelerat en aning. Man är fortfarande med och slåss om seriesegern och har sålunda allt att spela för imorgon. Det kommer återigen bli en tuff match för oss. Jag lovar dock att vi skall kämpa till sista sekunden och mycket svett kommer gå åt.

*****

OBS! Matchen är tidigarelagd. Avspark nu 12.30 om jag inte fått för mig fel.

*****

Tackar min medskribent för omnämnandet. Han har dock rätt. Hålla-bollen-inom-laget har verkligen varit min grej på sistone. Närmar jag mig en plats på mittfältet måntro?

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0