Omstart

Omstart för bloggen och omstart för serien. Har varit så mycket jobb i sommar att jag inte orkat lägga ner den energin som krävs för att hålla bloggandet vid liv. Nu är det bara ett nattpass kvar för den här sommaren och sålunda kan fokus återigen flyttas mot fotbollen. Personligen har jag ett jäkla sug nu. Att vara skadad är något som jag varit oförskämt bortskämd med att inte vara under mitt idottsliv så därför var det tungt att vara borta (eller spela utan att kunna prestera på topp) på slutet av vårsäsongen. Låret känns nu mycket bättre och självförtroendet är på topp. Träningen känns roligare än på riktigt länge och det skall bli hur kul som helst att få känna på matchpulsen imorgon.

För motståndet imorgon står Kärra/Klareberg, det lag i vår serie som i mitt tycke spelar den trevligaste fotbollen. Vår poäng vi fick med oss i våras var en jag fortfarande är rätt stolt över. Kärra är också min favorit till att ta hem serien nu när GFF börjat tappa poäng. Det är med andra ord ingen lätt uppgift vi har framför oss imorgon. För att göra det hela snäppet värre så saknas Captain Anders (avstängd), Kjällbäh' (avstängd och i USA), Norrheim (I USA med Kjällbäh'), Spaghetti (skadad) och Attón (skadad). Det innebär att endast Johan återstår i vårt ordinarie mittfält. Det är dock i situaitioner som dessa som vi i DIS brukar höja oss och utföra riktiga kämparinsatser (minns GFF borta). Vi har absolut inget att förlora. Vi ligger pyrt till i serien förvisso, men det är inte den här matchen vi skall vinna. Fler chanser kommer så vi kan gå ut på planen helt utan press och bara ha roligt. You gotta love it!

*****

VM-finalen mellan USA och Japan var en av de mest underhållande finaler (och kanske fotbollsmatcher överhuvudtaget) jag sett. Slår inte en viss klassiker i Istanbul men riktigt roligt var det. Hoppas man kan slippa snack om att damfotboll inte kan vara kul nu.

*****

Premier League! Världens roligaste liga drar igång imorgon igen. I år känns vi heta. Lallens Sunderland i första omgången blir en bra värdemätare. Tror Carroll gör två. Minst. Annars tror jag det står mellan Manchesterlagen i år igen. Chelsea's mittfält känns för tunnt nu när Essien gick sönder igen och Arsenal... Ja Arsenal. Nej, inte deras år i år heller. Att Cesc försvinner tror jag visserligen är bra för gruppen i stort men man förlorar ju ändå sin kreatör. Dessutom saknar man ett svin på innermittfältet och backlinjen känns lite för svajig för en PL-titel. Efter som typ 97 % av alla i laget håller på Gunners vet jag att ni inte håller med mig. But quite frankly, I don't give a damn.

*****

Fotboll, spelat av kvinnor borde man väl uttrycka det egentligen?

*****

Balltorp är rätt heta nu. Att man dessutom fått tillbaka Jimmieboy gör dem ju inte sämre heller. Gillar jag inte.

*****

Tur det finns fotboll så man slipper tänka på norsk massaker, ekonomisk kris och brittiska klassmotsättningar och upplopp.

*****

Räknar med full uppslutning från alla på öa imorgon. Ni har chansen att få se ett fantastiskt fotbollslag. Och Kärra är inte så pjåkiga de heller.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0