Min åsikt kring incidenten med den ökände Joey Barton


Mitt tidigare inlägg kring Joey Barton var ju givetvis skapat med en gnutta humor. Det Barton gjorde är ju inte helt oförlåtligt. Dock skulle jag vilja argumentera för att Bartons uppförande var totalt opassande på en fotbollsplan. Att Gervinho blir utvisad för att först ha försökt filma till sig en straff plus för att ha börjat vifta med armarna mot Joey Barton kan jag köpa, han "tappade det" får man ändå medge.

Dock stör jag mig otroligt mycket på Joey Bartons uppträdande i denna situation. Först springer han fram till Gervinho, totalt skogsrasande för att Gervinho försökte filma. Han rycker upp honom och börjar helt enkelt att skaka honom fram och tillbaks. Tillåtet på en fotbollsplan? Nä, just det. Efter detta tappar Gervinho fattningen och börjar vifta för att ta sig loss och efter lite turbulens med andra spelare som tillkommit viftar Gervinho till Barton i ansiktet, ungerfär lika hårt som skolflickorna på lågstadiet slår till varandra. Barton faller då som en fura och det röda kortet är ett faktum medan Barton klarar sig med endast gult.

Alltså, att först bli så arg för att en motståndare filmar och sedan filma själv? Hycklare!

Ses ikväll, gubbs.

/Anton

Kommentarer
Postat av: Erik

Barton är ett svin, no doubt. Det var dock inte själva poängen.

2011-08-16 @ 10:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0