Fotbollsfeber eller vanlig feber?

Tillbaka i vardagen igen efter träningslägret och helt plötsligt, bara sådär, så inser man att det bara är åtta dagar kvar till seriepremiären borta mot Dalen. Hur spännande och exalterande är inte det?

Försäsongen har känts bra. Bra mycket bättre än det kändes för ett år sedan där en halvdan försäsong (som visserligen förstördes av snön) följdes upp med en riktigt dålig premiärmatch, där Kaverös besegrade oss med 4-2 efter mycket taffligt försvarsspel. Men vi vet ju alla hur det gick sen. Övriga 23 tävlingsmatcher ledde bara till en förlust och Donsös kanske bästa säsong någonsin var genomförd.

Så var står vi nu? Det känns omöjligt att svara på eftersom min kunskap om övriga lag i serien är så begränsad. Fyra träningsmatcher har det blivit mot lag från 4B vilket har resulterat i två segrar (Öckerö 1-0, GFF 3-1), en oavgjord (Skottfint 2-2) och en förlust (GFF 2-3). Detta tyder ändå på att vi bör ha alla möjligheter till att bli ett stabilt lag i år som nykomlingar. Sexa har jag sagt och det tipset står jag fast vid. Petter säger "sämst trea blir vi, vilka skall kunna stoppa oss?" sådär halvt på skoj och halvt på allvar som han gör, och fortsätter med att klaga på hur jobbigt det kommer att bli med alla resor i trean.

Nej, trean blir det nog inget med än. Fast med det sagt så känner jag inte att det finns något lag i serien där man är slagen på förhand. Målsättningen måste därför alltid vara tre poäng. Sedan får vi helt enkelt se vad det leder till.

Funderade ett tag på att tippa hela serietabellen men det vågar jag bannemej inte. Älvsborg och Skottfint lär väl hålla till i toppen i år med men annars så har jag ingen aning. Skall dock bli kul att se vad våra antagonister från femman förra året, Näset och Balltorp, kan åstadkomma och hur bra min gamla klubb Hovås/Billdal är nu. Kommer, som alltid, vara speciellt att spela på Hovåsvallen.

*****

Träningslägret i Köpenhamn var, bortsett från några smärre missöden som motorhaveri och brandlarm precis när man somnat, väldigt lyckat. Två bra träningar följdes upp av en tråkig match vi vann med 10-1. Att vi inte är världens bästa lag när det kommer till straffar visade sig återigen under den strafftävling som avslutade lördagens träning. Var det någon mer än Johan, Attón, Roman och Kjellbäh som lyckades sätta fler än en?  

Lördagen avslutades och söndagen påbörjades med så kallade lagbyggande aktiviteter vilket var uppskattat fram tills man vaknade på söndagen.

Lördagens luriga Janssonquiz vanns i majestätisk stil av Team Johnny Bravo, bestående av Harre, Jonas, Spaghetti och undertecknad. Såklart.

*****

I skrivande stund sitter jag i Stockholm med igensvullen hals och förkylning. Någon fara för premiären skall det inte vara.

*****

Paulo Roberto. Rätt skön men vilken pajas han kan vara ändå. Titta på dagens Efter tio på TV4play om ni vill ha bevis.

//Erik

Kommentarer
Postat av: Anton

Jag förnedrade dig på strafftävlingen...

2011-04-01 @ 15:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0