Nattsvart

Börjar nästan bli tjatigt det här nu. Ännu en gång förlorar vi, ännu än gång går vi mållösa av planen, ännu än gång borde vi gjort mål. Men mål gjorde vi ju inte och Hovås/Billdal gjorde ett och därmed var första hemmaförlusten sedan 2009 ett faktum.

Matchen var jämn och jag vill inte ta ifrån Hovås/Billdal något alls men idag hade vi verkligen inget flyt alls. Tre väldigt avgörande situationer gick oss emot. Först blev Simon kapad av målvakten i straffområdet efter att ha petat bollen förbi honom. Straff tänkte alla men domaren (som i övrigt var bra) blåste oförklarligt nog av och varnade Simon för filmning. Nog för att Simon kan falla lätt och möjligtvis förstärkte fallet något men till och med jag hörde smällen från fällningen från mitt mål. Efter detta var Simon igenom igen men blev tveksamt, eller direkt felaktigt enligt vår bänk som satt i linje, avvinkad för offside. Slutligen var det det matchavgörande målet. Friläge, behärskat avslut men offside. Personligen sätter jag inte mitt liv på att det var så men backarna var övertygade och situationen kändes märklig. Oavsett vilket så är det jobbigt när flera viktiga 50/50-situationer går emot en.

Sedan lär Emil drömma mardrömmar om sitt missade friläge med. Han och resten av laget får träna avslut. Noll mål på tre matcher snackar man inte bort med ord om otur och tillfälligheter. Det är för dåligt helt enkelt.

*****

Min gamle lagkompis Mange var fortfarande med. Riktigt härlig kille.

*****

Stort tack till alla i publiken som tog sig dit denna underbara vårdag. Synd att vi inte kunde bjuda på en seger.

*****

Nu har vi haft tre matcher mot helt klart överkomliga motståndare. På lördag väntar Kärra/Klareberg, ett tippat topplag. Förutsättningarna för att ta årets första poäng kunde inte vara bättre alltså. Nu knyter vi näven och tränar hårt i veckan.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0