Ovant på naturgräset

Hällesåker - Donsö 2-2 (1-1)
 
Fortsatt manfall när vi skulle möta Hällesåker borta. Men sett till matchen kunde vi mycket väl ha kommit undan med 3 poäng.
 
Lehmann
Daniel Robert Simon A Nils
Anders Emil Anton
Simon G Jesper Emil J
 
Bänk: Bagarn Mattias K
 
Bagarn ankom precis vid matchstart. Så han och Målgöran Mattias på bänken räckte mer än väl idag.
Tycker vi öppnar starkt. Vi hittar ytor offensivt och Emil J hotar omgående. Jesper suger in bollarna bra i en svår roll. Vi har flera halvlägen som vi definitivt borde värderat bättre. Jag har ett läge efter en hörna men skjuter på täckande back. Borde gjort mål där.
 
 
Efter ett tag hittar Hällesåker direkta bollar bakom våran backlinje och hotar allt mer. Men det är framförallt när dom överbelastar kanterna som dom hotar oss. Dom var bra på det. Inläggsspelet. Dom kändes samspelta i dom lägena och trodde på det. Flera farliga chanser som Lehmann gjorde fina räddningar på. Otroligt spänstig för att vara 31 och så pass lång. Klassmålvakt.
Bästa målvakten i serien?
 
Emil får ett halvt friläge men lyckas inte få fart på boll och kropp i löpduellen på naturgräset. Hade det vart på plasten hade det nog varit lättare.
Efter en halvtimme är vi slappa på andrabollen efter en långboll mot vårat mål. Dom lyckas spela till sig ett rätt fint anfall och jag personligen tycker det är lite orättvist.
Men några minuter senare får vi en frispark utanför straffområdet. Emil J känner sig het och tar den. Och han fick in den. Fattar inte riktigt hur inte målvakten tog den då den kändes mitt i mål. Men gött hursomhelst.
 
Någonstans här fick jag antagligen en stämpling på tån. Kommer inte ihåg den. Men med tio min kvar av halvleken gör den något djävulskt ont.
 
 
I halvtid pratar vi lite positioner men jag hör inte på för Janne och jag kollar på tån (ska sägas att den dagen efter är helt blå och svullen, anar spricka). Voltaren och andra igång.
 
 
Vi kommer mer och mer in deras direkta spel och kommer inte ända fram när vi anfaller. Ofta stressade och fattar många galna beslut. Antagligen tröttnar våran träningsskygga elva mer och mer. Samtidigt som gräset och ställer till det för oss. Med 20 min kvar när matchen står och väger som mest. Jesper suger ner en fin boll. Jag löper och Jesper serverar ett friläge. Jag tänker att jag skär in framför jagande back med boll och avslutar efter det. Men min vänstertouch misslyckas totalt och bollen stannar samtidigt som målvakten kommer ut och avvärjer. Borde gjort mål där och jobbigt att slarva bort det läget.
 
I deras anfall efter så kör dom över Simon A bakifrån i höjdduellen. Domaren friar och friläge och mål. Lehmann är nog inte helt nöjd med att tappa in den men han och resten av laget taggade ner lite och väntade på frisparksignalen som aldrig kom. Otroligt frustrerande med tanke på min miss innan.
 
Strax efter har jag ett skott som täcks ut till hörna. Borde nog även fått det på mål. Men på hörnan efteråt blir det efterslängar som jag missade. Men deras kille åker ut och Jesper sätter straffen. Så 2-2 och mer än min kvar.
Men vi får inte till så mycket. Istället så styr dom in ett anfall i första stolpen. Otroligt nära.
Och precis innan slutsignal så lägger Simon G ett fint inlägg som jag nickar över från löjligt nära håll. Det var även offside men fruktansvärt dåligt att slarva bort det läget så på slutet.
 
 
Det var en jämn match och bägge lagen är nog missnöjda med en poäng. Båda lagen gick för det men dålig skärpa höll nere resultatet, samtidigt som Lehmann var grym
. Som ni kanske märker är jag otrolig missnöjd med alla mina missade chanser. Jag borde gjort två idag...
Men nu är det en match kvar innan uppehållet. Amadio fick gräva långt ner i lådan för att få ihop lag idag. Så nu hoppas vi på vinst på onsdag och sen är det semester. Till hösten räknar jag med att Olof, Albert, Johan, Mackan, Elias, Albin mm är tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0