DIS - Hovås Billdal 4-1

 

Sista seriematchen innan semesteruppehållet. Tanken var att jag skulle varit med. Men ett segdraget febervirus gjorde att jag fick lämna återbud. Och tydligen var det fler än jag som gjorde det. Amadio och Janne fick gräva ännu djupare i lådan för att ens få ihop lag. Olof dock tillbaka från USA. Mycket positivt. 

 

Lehmann

Capov Robert Olof Emil j

Emil F Anton Kärnbratt 

Marcus j Magnus Simon G 

 

Bänk: Dawidsson Oscar Wahl Daniel Backman. 

 

Som ni ser fick fick en av våra målvakter hoppa in och spela innermittfält. Mattias löste det jättebra, han springer mycket och är tung och rejäl vilken var jobbigt för ungdomarna i HB. Även Marcus J var tillbaka. I drygt en kvart innan han fick känning och avbröt. Annars var det kul att se Simon och Magnus längst fram. Dom två har ju ca 300 mål tillsammans om inte mer. 

 

På bänken hade vi rutin i ungefär 130 år... 

 

Jag kom någon minut sen. Redan då hade Emil j spelat in en boll som styrdes in i mål. En perfekt matchöppning. 

 

Annars var det rätt så jämnt. Båda lagen hade svårt att hitta ändå fram. Kvartetten Lehmann, Olof, Robert och Anton tog hand om det mesta och var stabila matchen igenom. 

Offensivt tycker jag Emil J såg vassast ut som han gjort det senaste.

 

Emilio Spaghetti

 

HB hade inte många killar jag kände igen. Dom verkar ha tappat spelarna som är i min ålder som jag spelat mot i 20! år nu. Deras målvakt Robert har jag dock koll på. Tyvärr fick han Capovs sula i samma område i ansiktet där han fick den andra otäcka smällen för några år sedan. Dom blodiga dobbmärkena på kindbenen han fick igår såg verkligen inte roliga ut. 

 

I slutet på halvleken så får Magnus en långboll mot hörnflaggan. Vinner enkelt axelduellen för den unge backen och spelar fint in till Emil F som tagit sig fint in i boxen. 

 

2-0 och halvtid

 

Jag har ingen aning om vad dom pratande om i halvtid för jag var inte där. 

 

Omgående i andra får vi en frispark in bit in på offensiv planhalva. Emil J steppar upp och lägger en fin innerskruv precis utan för målområdet. Robert kommer helt utan bevakning och kan enkelt bredsida in den. 

Strax därpå så tycker Robert att det går för enkelt så han dribblar som sista gubbe och HB snor den. Spelar i djupet och det blir en 50-50 duell där Lehmann orsakar straff och säger några väl valda ord...

3-1 och 25 min kvar. Diverse byten och medelåldern steg otroligt. 

 

Tiden som följer har Dis flera lägen att utöka. Simon G har triss i heta lägen. Magnus försöker. Emil F har en frispark som stryker ribban. Men tillslut så får Dis straff efter ett inspel från Simon som tar på hand. 

 

4-1 blev det och elvan som avslutade matchen var följande:

 

Daniel b Olof Robert Emil j

Mattias Dawidsson Emil F

Capov Magnus Simon 

 

Så. Nu är vårsäsongen slut och nu får vi slicka våra sår och samla oss till hösten. 

 

Cupen är ju runt hörnet. Tyvärr är jag bortrest då men hoppas på referat från någon annan...

 

/Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0