Träningsmatch 1: Styrsö - Donsö 1-1 (1-1)

 

Donsö - Styrsö 1-1 (1-1)

 

Årets första match. Hårdsatsande Styrsö stod för motståndet. Vi hade ingen aning om var vi stod rent fotbollsmässigt. Flera har inte direkt tränat ihjäl sig. Samtidigt har vi en ny spännande tränare som vill hitta ett system åt oss som passar.

 

Vi startar med ett 4-3-3 enligt följande:

 

Mattias
Capov Robert Simon AT
Johan Olof Anders
Emil Patrik Mackan

 

Bänk:
Lehmann
Oliver
Frans

 

Kan väl lika gärna säga med en gång att första 20 min var ett rent helvete. Vi har försökt med 4-3-3 system innan vet jag. Har aldrig gått särskilt bra. Jag är för det då man blir lite friare som mittfältare. Men man kommer fullständigt fel ofta. Det är inget som funkar över en natt. Styrsö gör rättvist 1-0 genom Jimmy Kjellberg av alla. Vackert skott i krysset. Var fanns dom avsluten när han lirade med oss?

 

Amodio, engagerad som han är får nog och gör en rokad. Ändrar till:

 

Capov Robert AT
Simon Olof
Frans Anders Johan
Oliver Emil

 

Typ så.

 

Fick bättre koll direkt och kommer rätt. Styrsö får det jobbigare och vi får till det mer och mer. Vi är ju vana vid att ha det jobbigt efter några krampaktiga år i fyran så när vi får det att funka får vi blodad tand. Robert är urstark på en frispark och nickar in bollen stenhårt. Gött. Robert är ofta inblandad i offensiva fasta. Kan han trycka in några bollar blir det roligt.

 

Andra halvlek beskriver jag kort då jag inte spelade så mycket. Lite Hawaiifotboll där lagen går fram och tillbaka. Jag blir utvisad efter att ha slagit en snabb frispark?! En av dom ska få gult kort. Domaren står med ryggen åt mig. Jag ser en lucka i burgaveln och drar på en snedspark. Rätt i röven på en av dom. Alla undrar givetvis vad jag sysslar med. Domaren hörde ju bara att någon sköt. Iaf tar han upp det röda kortet direkt och en grov utvisning är ett faktum. Lite pinsamt att sätta laget i en sån situation men samtidigt är jag sur för att han visade ut mig för en sådan grej. Hade jag slagit en snabb passning hade ju det inte varit något? Amodio har kollat upp det och det finns ingen regel som säger att man kan få rött kort på snabb slagen frispark. Gult köper jag, men inte rött. Men det är klart, hade jag inte skjutit honom i rumpan så hade jag nog klarat mig.

 

Hursomhelst. Vi sätter ändå in en kille till. Styrsö klagar inte och flöjten till domare märker det inte förrän en kvart återstår. Bägge lagen har sina chanser, Lehmann som kom in i halvlek är stabil och trygg samtidigt har Johan och Dino några moment som kunde avgjort matchen. Men resultatet står sig matchen ut och det är nog rätt rättvist med 1-1 med tanke på att båda lagen kunde avgjort i slutet.

 

Johan var på G 

 

Det var fint att få spelat årets första match. Det är ju matcher man behöver. Amodio får ju även se hur spelarna är på match så det är guld värt. Om man bortser från första 20 när vi är lite off så ska vi vara nöjda. Det var även skönt att se "italienaren" i Amodio. Han har varit så himla lugn och pedagogisk. Men när det var match ställer han krav. Kan bli bra detta.

 

Styrsö var bra i början. Arvid vände fint ut på kanten och dom sprang mycket. Det märktes att dom tränat på mer än oss. Dom hade speed på toppen. Tyngd och fina fötter där bak och kreativitet på mitten. Men kan vi som är så otränade nu ställa till det så för dom, dessutom med en man mindre så får dom nog höja sig lite annars blir fyran tuff. Vi vet. Lite väl gnälliga också. Fast inte spelarna, det var mest Arvid med bänk och publik som drev på en tråkig stämning. Fast det var verkligen ingen fara. Kunde varit mycket värre.

 

För våran del tyckte jag backlinjen med Robert i spetsen var bra. Johan kom igång fint i andra och Oliver har ju sina stunder när han får alla andra att se sämst ut. Kul att Olivers bror Frans var med. Frans är ju mest känd som Capovs radarpartner på Lounge. Men han kom in på högerkanten och gjorde bra ifrån sig. Andreas Tengström (AT) är ju en ung kille som hållit sig undan från A-laget tidigare. Men i år har han kört på ser otroligt stabil ut. Enveten och fin attityd. Bra igår.

 

Roberto, stabil mot Styrsö

 

Nu match på lördag mot Öckerö! Gött att det är i gång.

 

Väl mött

Anders

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0