Tjötet, gubbar. Tjötet.

 
Härligt vinst mot Velebit och ännu härligare refererat av Pyttan. Vill även passa på att ge en eloge till Simon G för fint mål samt Johan J som nu på hösten hittat tillbaka till fornstora nivåer. Gött mos. Skänker även en tanke till brorsan som kämpar hårt för att komma tillbaka efter problem med nacken. Elände är vad det är för Anders i form behövs under resterande matcher.
 
En sak slog mig när jag tänkte tillbaks på våra senaste matcher och det är att vårt "tjöt" på matcherna har förbättrats avsevärt. Inte lika mycket gnäll när vi ligger under eller när spelet låser sig och blir det lite kommentarer som det ju alltid blir när man spelar fotboll (annars vill man inte vinna) så resulterar det inte alltid automatiskt i en dispyt med diverse pajkastning där båda vill ha sista ordet. Kanske har vi blivit lite bättre på att ge och ta kritik? En ganska viktig puck att ta tycker jag då vi vinner och förlorar TILLSAMMANS, det får vi aldrig glömma. Det är skillnad på att ge konstruktiv kritik och att bara gnälla, t.ex. "slå inte en så dålig passning". Alla vet om när man gör fel och ibland fungerar det bättre med ros än med ris. Vi får inte sänka varandra, gubbs.
 
Givetvis förstår jag ju att det har att göra med att vi vinner oftare nu. Men ändå, det är härligt! Vi fortsätter så tycker jag.
 
-------------------------------------
 
Pyttan filar lite på en ny FIFA-turnering innan säsongen är slut så passa på att vässa kontrollerna, gubbar. Kan undertecknad eller Olle B utmana John i år?
 
P.S Bara så att alla vet så har Spaghetti numera egen tjej. Fina grejer.
 
/Cazorla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0