Emil är Libanes och bor i Kongo?

 
Fick mail av Dawidsson i veckan och han meddelar följande.
 
Bild tagen från Skottfints hemsida. Dawidsson med mustach och bindel.
 

"Hej Anton min vän,

 

Igår spelade jag en match i 35-graders hetta. Fruktansvärt tungt när solen står rätt upp och planen är hård som betong. Matchen slutade 3-3 efter att Dawidsson gjort 3-3 målet. Målet föranledes av en patenterad djupledslöpning från backlinjen som avslutades genom att styra in en snett bakåt passning mot straffpunkten. Lycka!! Bara jag inte fyllt min målkvot för året. Det brukar ju nu mera inte bli mer än ett mål/år för min del. Hmm, undrar hur många DIS-spelare som har gjort mål i Afrika?!

 

På lördagar/söndagar brukar vi besöka en bassäng i grannbyn. Dit kommer också tre libaneser som jobbar här. De är ganska trevliga och jag försöker prata med dem ibland. En av Libaneserna har gett ett bekant intryck men jag har inte riktigt kunnat placera honom tills igår.

 

Just nu har vi två tjejer på besök som jobbar som volontärer på fotbollsskolorna i Brazzaville. Alexandra (22år) och Stina (19år). Alexandra åkte med oss igår till bassängen och Stina stannade hemma då hon är lite sjuk. Som vanligt så var Libaneserna där. Jag hälsade och satte mig tillsammans med Lotta och Alexandra. Då jag tittade åt Libanesernas håll så såg jag hur han som gett ett bekant intryck vänder på huvudet och sneglar åt Alexandras håll. Då insåg jag att det är Emil han påminner om. Du vet hur Emil gör när han försöker smygtitta på någon tjej genom att försiktigt vrida på huvudet och snegla. Det var som att det var Emil som satt där och kikade.

 

Efter detta så var det bara Emil jag såg:-) De är båda lite taniga men trevliga. Jag berättade att jag hade spelat fotboll när jag senare pratade med honom och han sa att han gärna ville vara med nästa gång. Återstår att se om han är lika snabb som vår vän...

 

Emil, även kallad Spaghetti. Grymt biffig på denna bild.

 

Underbart att höra från Dawidó. Skall bli gött när han åter beträder Nordövallen och skäller och gormar i vanlig ordning.

 

/Anton

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0