Se hit! Ny Dawidsson-update!

 
Här kommer en ny update från vår man i Afrika. Mycket nöje. Äntligen börjar det närma sig hemgång.
 
Matigól
 
----------------------------------------------------------------
 

Hej mina vänner, 

 

Grattis till segern mot Askim. Bra gjort.

 

ÄR så otroligt sugen på att få spela med mina vänner igen. Ni anar inte…Jag har mest hållit på med beachvolleyboll det senaste.

 

Idag gjorde jag en grej som jag ett tag tänkte skulle få katastrofala följder:

 

I morse ville Lotta ha en väska så att vi så smått skulle kunna börja packa för vår hemresa. Jag gick och skulle hämta en resväska. Väskorna står lite högt upp och när jag tog ner en så trillade en annan ner. Rakt ner med kanten på min vänstra pek-tå (heter det så??). Det gjorde så fruktansvärt ont. Fick lägga mig ner och ropa på Lotta som, när hon insåg vad som hänt, inte gav mig något medlidande som helst utan skrattade medans hon höll is mot min tå.

 

Jag har hela dagen haltat mig fram och borta på fotbollsskolan, när jag linkade fram över en av planerna, så kom jag att tänka på nyblivne Styrsöbo Karl Korneliusson. Kommer ni ihåg honom? En ÖIS: are född 1976 som via nr.10 i Napoli hamnade i AIK (tror det var den ordningen). Han hade precis slagit sig in i Landslaget och formen var utomjordiskt bra när han blir tvungen att tacka nej till landslaget för att han skurit sig i tummen!!! I tummen, suck. Fatta att jag snart ville gå och gräva ner mig någonstans. En tumme och en pek-tå, nästan samma sak eller ur? Skulle det sluta så här? 8 månaders längtan efter mina vänner och fotboll och så snubbla på mållinjen 2 veckor innan hemfärd? Nu kanske min form och Kalles dåvarande form i AIK inte riktigt går att jämföra men trist att inte kunna skylla på en riktig skada.

 

Karl i Skottfints tröja.


Jag tog mig hemåt ihop med min härliga fru och väl hemma känner jag att det inte riktigt gör lika ont längre.

 

Nu i skrivande stund känns det som att det nog skall ordna sig. Längtar efter att få skälla på Tobbe J och dig när ni slarvar på träningarna och längtar efter att få dra på mig DIS-tröjan och gå med er andra ut på Nordövallen.

 

Kolla med de andra om det finns fler som vill skänka skor eller annat till fotbollsskolan här. Vi kommer skicka grejer i slutet på Maj och det finns plats för lite allt möjligt.

 

Kram Mathias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0