Bad news för undertecknad

 
Jag har nu fått svar från SportsMed på Carlanderska där jag genomförde en MR för mitt skadade knä. Mitt ledband i knät "läker som det skall" men skadan var grövre än vad sjukgymnasten först trodde och en rehabtid på 12-16 veckor är inte ovanlig för den här typen av skador. Jag har rehabat i ca nio veckor nu och knät är mycket bättre men jag känner mig inte särskilt nära att kunna spela igen så jag får räkna med ytterligare veckor innan Nordövallen åter kan beträdas.
 
Positivt med tanke på omständigheterna:
 

-Inga skador på korsbandet

-Inga broskskador

-Ingen vätska/blod som behöver tömmas

-Inget ingrepp nödvändigt

 
Frågan är nu ifall jag kommer att kunna vara med under de sista veckorna på säsongen eller inte. Only time will tell.
 
Surt är det i alla fall.
 
/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0