Malou f´låt Anders möter Patrik Jacobsson

 
Nedan kommer en intervju gjord av brorsan med ingen mindre än Patrik "Balen" Jacobsson.
 
Putte i Skottfints tröja.
 
Hur mår du rent fotbollsmässigt?
 
Plastgräset passar mig dåligt. Ljumskar och ryggen tar stryk så det blir inte mycket spel för min del.Ibland är jag med på träningen och då kommer drömmarna och suget igen. Ibland är det verkligen det absolut roligaste som finns.
 
Det är verkligen roligt att tävla mot grabbarna i tvåmål.

 

Antar att du lider med ditt gamla lag, GAIS?

 

Nja, hela den GAIS-resan var ju speciell. Jag var ju inte så bra förberedd, verken fysiskt eller mentalt. Klubben hjälpte inte oss nya heller. Att gå från 2 träningar i veckan med Dis till 6-7 pass i veckan fixade inte kroppen. Men visst har man några goda minnen men hjärtat fastnade aldrig för grönsvart.

 

Skottfints säsong? Ni överaskade negativt i år?

 

Vi ville gå tillbaka till grunderna. Inte bara låta de mest namnkunniga och etablerade spelarna automatiskt få starta utan delaktighet i klubben och närvaro på träningarna skulle också få vara en faktor. Det gjorde att kvalitén på våra prestationer sjönk avsevärt och resultaten uteblev.

 

Men nu i höst har det blivit tuffare coachning och lite mer kontinuitet i laguttagningarna vilket gett oss trygghet och mindre mål i baken. Glädjen är tillbaka. Alla vill visa att de fortfarande håller hög nivå.

 

Vilket lag tycker du var det bästa laget i Div. 4B i år?

 

Inget lag har väl imponerat, direkt. Mölnlycke har ju spelat bra och de verkar ha hittat en bra spelidé. Öckerö borta i våras var tufft för oss. Askim är aggresiva och hungriga men bäst fotboll har vi i Skottfint nog spelat i några av matcherna i höst.

 

Askim var helt klart ett aggresivt lag i år.
 

Vad saknar du mest från tiden i DIS?

 

Att få vara ung, stark och spelsugen. Tävla mot Anton, Pyttis, Shagge och Bagis på träningarna. Att spela fotboll med sina bästa vänner. Att tillsammans med vänner ta sig an "slonkarna" från stan som inte gillade oss öbor något vidare. Pratet på byn innan och efter matchen, den uppskattningen från alla runt om efter matcherna.

 

Nämn några spelare som imponerat på dig under säsongen?

 

Magnus Larsson i SG97, min polare. Han håller fortfarande ruskig klass. Hans spelintelligens slår alla i 4:an.

 

Anders i Donsö. Inga direkta svagheter. Kunde säkert lirat i tvåan eftersom han är så komplett.

 

Hur var Anders Svensson?

 

Inte alls så glad och gó som man kan tro. Det kan jag beundra lite gran, faktiskt. Att han var så tuff och hade vinnarskalle när det väl gällde på planen. Det är ju en mental styrka att varje match komma upp i nivå. Så impade han på mig.

 

Fult mål eller snygg assist?

 

Fråga Pyttis, Bagis och Marcus B? Stod de bara på rätt ställe så fick de bollen ju.

 

Självklart snygg assist.

 

Fick bra bollar av Putte.

 

Bästa spelaren du mött?

 

Hmmm, Rio Ferdinand, då i Leeds med GAIS.

 

Spela Skärgårdscupfinal eller åka Viktors båt efter tre poäng på Nordövallen?

 

Bra fråga, men det får bli Skärgårdcupfinal.

 

Beyonce eller Jill Johnsson?

 

Jill Johnsson (lite mer att....)

 

Öckerö eller Styrsö?

 

Styrsö har varit så dåliga när jag varit senior så det har aldrig varit jämna matcher så jag säger hatmötet nummer 1 har varit mot Öckerö. Att tampas med John-John är ju ren glädje

 

Bäst i DIS historia?

 

Ja, du....Bagis har jag ju växt upp med. Det har varit tennis, landhockey och massa tävlingar hela tiden. Han gillar jag ju, så klart.

 

Gillar att tävla.

 

Men störst skillnad i kvalité för oss i laget gjorde nog Petter Carolusson. Han får det bli.

 

/Anton


Kommentarer
Postat av: Brassen från Dysten

Petter Carolusson var själva definitionen av majestätisk elegans!!!

2012-10-11 @ 23:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0